Onderzocht: eten in de vorm van een driehoek werkt het best op Instagram

shutterstock
Onze lunch in de vorm van een driehoek, vinden we het mooist op Instagram. Dat blijkt uit een onderzoek (geen grap) van chef-kok en wetenschapper Charles Michel (niet te verwarren met onze premier).

In Tel Aviv ging er onlangs een restaurant open met speciaal ontworpen borden om betere foto's te kunnen maken en onder de hashtag #foodstagram staan meer dan zes miljoen foto's op Instagram. Eten fotograferen is hot en dus kon een onderzoek erover niet lang uitblijven.

Uit die studie, geschreven door Charles Michel, chef-kok en wetenschapper en gepubliceerd in Food Quality and Preference, blijkt dat de compositie van je bord er wel degelijk toe doet en ervoor kan zorgen dat mensen hun eten meer gaan waarderen.

Tweehonderd proefpersonen kregen verschillende borden met zilveruitjes voorgeschoteld, telkens in een andere vorm. Het overgrote merendeel verkoos de uitjes gelegd in een driehoek, met de punt van hen wegwijzend. Ze vonden het bord er zo aantrekkelijker uitzien en waardeerden het ook meer. Dat had als gevolg dat ze er ook meer voor zouden willen betalen.
Een studie die dus niet alleen handig blijkt voor wat extra volgers op Instagram, maar ook voor wie werkzaam is in de voedingsindustrie.




Reacties

Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie
Door het plaatsten van een reactie, ga je akkoord met de gedragsregels