Ga naar de mobiele website
^ Top

Makkelijke manieren om elke dag 250 calorieën minder te eten

Door slechts kleine veranderingen in je eetgewoonten te maken speel je al snel 1 kilogram per maand kwijt. Dankzij deze tips ben je voor je het weet klaar voor het bikiniseizoen.

- Door grote kommen kun je elke ochtend tot drie keer meer eten dan de aanbevolen hoeveelheid ontbijtgranen. Als je favoriete soort 190 calorieën bevat, dan kun je makkelijk 250 calorieën schrappen door de juiste hoeveelheid te eten. Hou je aan een koffietas en een kwart ontbijtgranen en een half kopje melk.

- Een kopje koffie is voor velen essentieel 's ochtends. Maar als je eentje met volle melk en veel suiker neemt, dan neem je al snel tot 300 calorieën extra op. Kies in de plaats daarvan voor magere melk en laat de suiker weg.

- Snacks als M&M's lijken klein en daarom vaak onschuldig, maar als je weet dat elk snoepje 3,4 calorieën bevat, dan is een handvol al snel goed voor 250 calorieën. Probeer aan de drang om te snoepen te weerstaan. Als je echt behoefte hebt aan chocolade probeer dan bewust te genieten van twee kleine stukjes pure chocolade in plaats van onbewust in de snoeppot te graaien.

- Na een zware dag op het werk is het aanlokkelijk om te ontspannen met een zak chips en je frustraties weg te eten. De beste manier om minder vetten op te nemen is door te minderen met junkfood. Geniet bewust van een kleine portie, doe een afgewogen portie in een klein potje en leg de zak terug in de kast, zodat je niet in de verleiding komt om toch meer te eten.

- Door de laatste drie happen van je lunch te laten liggen, neem je minstens 250 calorieën minder op. Het duurt altijd even voor je hersenen beseffen dat je maag vol zit. Wacht dus even met dat laatste restje, heb je na 10 nog steeds honger, kun je je bord nog steeds leegmaken.

- Als je graag ontspant met een glaasje wijn, moet je weten dat dit een caloriebom is. Probeer dus elke dag van de helft van je normale portie te genieten.

- Maak drie keer per dag een korte wandeling van een kwartier, dit is genoeg om 250 calorieën extra te verbranden. Je kunt bijvoorbeeld na de lunch een snelle wandeling maken. Dit geeft ook een boost aan je humeur geven.

- Schrap de consumptie van frisdrank overdag, wijn en gesuikerde warme danken. Zorg ervoor dat je enkel met vaste voeding calorieën opneemt. Je voelt je namelijk meer verzadigd als je op iets moet kauwen dan wanneer je de calorieën vloeibaar opneemt. Als je geen liefhebber bent van water, kun je experimenteren met een schijfje citroen in je spuitwater. Of maak je eigen ijsthee.



Meld een bug