Slanke kerstcocktails: lekker én lief voor je lijn

lidl
Helaas, maar waar. Cocktails zijn vaak regelrechte caloriebommetjes. Gelukkig zijn er ook slanke én net zo lekkere alternatieven waarmee je zonder schuldgevoel op het nieuwe jaar kan klinken!

1. Wodka splash (60 kcal)

Wodka bevat minder calorieën dan de meeste sterke dranken. Zo'n zestig kcal per 3 cl. Het zal je dan ook niet verbazen dat wodka dé favoriete drank is in modellenland.

Hoe maak je het?

Meng 3 cl vodka met 6 cl bruiswater. Pimp de smaak met wat verse aardbeien, frambozen, citroen- of limoensap, munt, tijm,... Serveer met ijsblokjes.

2. Cocktail met bubbels en granaatappel (110 kcal)


Bubbels zijn ideaal als basis voor skinny cocktails. Een glaasje (flute) champagne of cava telt 70 kcal. Ter vergelijking: een glas witte wijn bevat 130 kcal.

Hoe maak je het?

Meng 1 el granaatappelpitten met 1 tl grenadine. Giet er 14 cl champagne of cava bij.

Dit recept kan je nalezen op www.lidl.be

lidl

3. Skinny Mojito (120 kcal)

Een gewone mojito bulkt van de suikers en haalt met gemak zo'n 300 kcal per glas. Deze slanke versie is net zo lekker, maar bevat minder dan de helft van de calorieën.

Hoe maak je het?

Snij een (biologische) limoen in partjes en stamp fijn in een glas. Voeg een tiental muntblaadjes toe, 3 cl rum en 1 tl vloeibare honing. Vul het glas met ijsblokjes en mix goed. Giet er tot slot wat bruiswater bij. Garneer met munt en limoen.

Meng liever niet meer dan één soort alcohol. Je lijn én je hoofd zullen je the-day-after dankbaar zijn.

4. G&T (140 kcal)

Nee, geen gin & tonic, wel gin en tea. Verrassend lekker en lief voor je lijn.

Hoe maak je het?

Vul een glas voor de helft met ijs. Giet er 12 cl ijskoude groene thee en 5 cl gin over. Garneer met komkommerschijfjes en limoen. Liever iets zoeter? Bereid de thee dan met een schepje stevia.