Links: Campagnebeeld Loewe. Rechts: Kim Kardashian met dochter North.
Volledig scherm
Links: Campagnebeeld Loewe. Rechts: Kim Kardashian met dochter North. © Instagram

Loewe lanceert ‘opgeblazen’ zonnebril, en dat is slim. Moderedacteur: “Zonnebrillen worden steeds unieker”

De afgelopen dagen waren wisselvallig, maar nu schijnt de zon opnieuw door de wolken. Reden genoeg om je zonnebril weer uit z’n doos te halen, en die mag tegenwoordig steeds gekker. Kijk naar de gloednieuwe ‘opgeblazen’ zonnebril van Loewe of de futuristische designs van rapper Kanye West. Is het wel slim om honderden euro’s te investeren in zulke ‘trendy’ statementstukken? Onze mode-expert geeft zijn mening.

  1. Misschien ben je minder lelijk dan je denkt: ‘body dysmorphia’ neemt toe. Experts: “Instagram verergert het”
    PREMIUM

    Misschien ben je minder lelijk dan je denkt: ‘body dysmorphia’ neemt toe. Experts: “Instagram verergert het”

    Voel je je nooit slank genoeg? Blijf je maar fixeren op die kromme neus? Of keer je vaak terug naar de plastische chirurg? We worden alsmaar kritischer voor ons uiterlijk en dat brengt ook meer ‘body dysmorphia’ met zich mee. Zulke ‘ingebeelde lelijkheid’ is een aandoening die bijna 1 op de 100 mensen treft en ervoor zorgt dat je je constant zorgen maakt over ‘lelijke’ lichaamsdelen. Een psychiater legt uit wat je eraan kan doen. “Het maakt ook seksueel contact moeilijker.”
  2. Een Birkin bag? Die hoort op zolder, volgens Beyoncé: zij draagt deze (betaalbare) handtas in de plaats

    Een Birkin bag? Die hoort op zolder, volgens Beyoncé: zij draagt deze (betaalbare) handtas in de plaats

    Een Birkin-handtas van Hermès, die hoort thuis in de berging. Volgens zangeres Beyoncé, toch. Zij prijst op haar nieuwe album een nieuwe ‘it-bag’ aan. Eentje met evenveel bekende fans, van Bella Hadid tot Lil Nas X, maar met een prijskaartje dat stukken betaalbaarder is. De tas wordt ook wel eens de ‘Bushwick Birkin' genoemd. Maar om er eentje te bemachtigen, moet je wel snel zijn.
  1. Waarom betalen sommige mensen 500 euro voor een vissersmand? “Een merk dat geen rieten tas heeft, mist een boel inkomsten”

    Waarom betalen sommige mensen 500 euro voor een vissers­mand? “Een merk dat geen rieten tas heeft, mist een boel inkomsten”

    De rieten tas bengelt aan de armen van alle fashionista’s en celebs, maar hoe verwierf een veredelde vissersmand zo’n cultstatus? Alles begon met een Frans stijlicoon pur sang in de jaren zestig en de rest is modegeschiedenis. Ook de tijdsgeest is ernaar, vertelt moderedacteur David Devriendt. “Zo’n rieten tas doet denken aan ambacht en simpelere tijden. Het is pure nostalgie.””