Exclusief voor abonnees

VIDEO. Weinig tijd? In deze workout van 7 minuten train je je hele lichaam

Personal trainer Laura Van den Broeck laat zien hoe je effectief je hele lichaam traint in slechts 7 minuten.
Kameraki Personal trainer Laura Van den Broeck laat zien hoe je effectief je hele lichaam traint in slechts 7 minuten.
Je hele lichaam in vorm voor de zomer? Een ‘full body workout’ is een van de meest effectieve manieren om dat te bereiken. Maar heb je geen tijd om in de fitness te duiken? Dat is niet erg, want intensief sporten is helemaal niet nodig, heeft een wetenschappelijke studie in het British Journal of Sports Medicine nu aangetoond. Deze training van 7 minuten voor je hele lichaam van personal trainer Laura Van den Broeck is al effectief. Je kan de oefeningen overal en altijd doen.

Zorg dat je voor je training een goede opwarming doet.

Je cookie instellingen zorgen ervoor dat deze inhoud niet getoond wordt.
Pas je cookie instellingen hier aan.

Voor deze full body training heb je alleen twee gewichtjes nodig. Je kan bijvoorbeeld kiezen voor twee flessen water van 1, 1,5 of 2 liter. De workout bestaat uit vier oefeningen van telkens 1 minuut.

Oefening 1: shoulder taps

Ga op je knieën zitten en steun op de handen, zoals in plankpositie. Zet je handen iets meer naar voren. Kruis je onderbenen en til ze van de vloer.

Tik nu je schouders om en om aan. Deze oefening lijkt simpel, maar is heel effectief voor je schouderspieren.

Oefening 2: dumbbell flyes

Ga op je rug liggen en neem je flessen of gewichten vast. Laat je armen openvallen en breng ze terug omhoog naar het midden. Met deze oefening verstevig je je borstspieren. Lift je hoofd een beetje van de grond voor nog meer effect.

Oefening 3: flutter kicks

Ga terug op de grond liggen, leg je armen naast je lichaam. Doe je benen omhoog en kruis ze om en om. Hoe lager je je benen houdt, hoe zwaarder de oefening wordt.

Deze training is heel effectief voor je buikspieren.

Oefening 4: lunges

Plaats je handen in de zij. Zet je rechterbeen iets naar voren, buig door je knieën en kom terug omhoog. Zorg dat je je rug rechthoudt en dat de knie van je achterste been bijna de grond raakt. 

Als dit te gemakkelijk is, kan je er de gewichtjes of flessen water bij nemen. Doe dit gedurende een minuut en wissel dan van been.

Met deze workout heb je alle spiergroepen in je lichaam aangepakt. Zorg nu nog voor een goede cooling down, Laura laat hier zien hoe je dat doet.

Speciaal voor diegenen die weinig tijd hebben maar wel fit willen blijven, brengt HLN+ samen met personal trainer Laura Van den Broeck workouts van 7 minuten. In de video’s loodst Laura je stap voor stap door de training. Wetenschappelijk verantwoord, en je kan de oefeningen overal en altijd doen. 

Bekijk hier de training voor een strak bovenlichaam

Met deze work-out van 7 minuten pak je het vet op je heupen aan

Strakke billen kweken kan al in een training van 7 minuten




1 reactie

Alle reacties zijn welkom zolang ze voldoen aan de do's en don'ts die je hier kan terugvinden: gedragsregels. Elke dag ontvangen wij duizenden reacties, het kan enkele uren duren voor jouw reactie wordt geplaatst. Wordt jouw reactie afgekeurd dan werd er geoordeeld dat deze onze gedragsregels schendt.


  • Android Ooit

    Is dat niet dikke Laura van basic fit Dendermonde ?