Exclusief voor abonnees

VIDEO. Met deze work-out van 7 minuten pak je het vet op je heupen aan

Met deze oefeningen raak je verlost van die love handles.
Shutterstock Met deze oefeningen raak je verlost van die love handles.
In vorm raken voor de zomer willen we allemaal wel, maar heb je geen tijd om een intensieve training te doen of wekelijks in de fitness te duiken? Dat is niet erg, want zo intensief sporten is helemaal niet nodig, heeft een wetenschappelijke studie in het British Journal of Sports Medicine nu aangetoond. In deze ‘7 minute workout’ van personal trainer Laura Van den Broeck pak je je love handles op een effectieve manier aan. Je kan de oefeningen gemakkelijk thuis doen.

Voor je aan de training begint, doe je best een goede opwarming.

Je cookie instellingen zorgen ervoor dat deze inhoud niet getoond wordt.
Pas je cookie instellingen hier aan.

We beginnen met de zogeheten ‘Russian twist’. Ga op de grond zitten en buig je knieën. Houd je voeten op de vloer. Als je de training zwaarder wil maken, til je je voeten van de vloer en kruis je ze. Dit maakt de oefening effectiever.

Tik nu met je handen om en om naast je op de vloer. Doe dit een minuut lang.

Oefening 2: ga op je knieën zitten, steun op je linkerknie en plaats je linkerarm naast je lichaam. Hef je rechterbeen gestrekt op en neer. Doe dit 30 seconden en wissel dan van been. Deze oefening zet druk op de heupen en dus op je love handles.

Oefening 3: blijf in dezelfde houding zitten. In plaats van je been omhoog te liften, trek je je geplooide been nu in, met je knie richting je borstkas. 

Indien dit te zwaar is, splits je de oefening in twee keer tien seconden.

Herhaal deze drie oefeningen nog een keer. Sluit af met een goede cooling down.

Speciaal voor diegenen die weinig tijd hebben maar wel fit willen blijven, brengt HLN+ samen met personal trainer Laura Van den Broeck workouts van 7 minuten. In de video’s loodst Laura je stap voor stap door de training. Wetenschappelijk verantwoord, en je kan de oefeningen overal en altijd doen. 

Bekijk hier de training voor een strak bovenlichaam

Bekijk hier de training voor je rug

Voedingsexpert onthult hoe je van dat vervelende buikje verlost raakt




3 reacties

Alle reacties zijn welkom zolang ze voldoen aan de do's en don'ts die je hier kan terugvinden: gedragsregels. Elke dag ontvangen wij duizenden reacties, het kan enkele uren duren voor jouw reactie wordt geplaatst. Wordt jouw reactie afgekeurd dan werd er geoordeeld dat deze onze gedragsregels schendt.


  • Obi Williams

    Is net het mooiste aan een vrouw haar lichaam, afschuwelijk dat alle vrouwen er zo graatmager willen uitzien, totaal niet wat een man wilt.

  • Mario Adams

    Na 30j fitness weet ik ondertussen al heel goed dat er geen enkel middeltje bestaat om op één bepaalde plek vet te verbranden. Je lichaam bepaalt waar het vet verbrandt. Als ik vermager, gebeurt dat altijd eerst aan mijn armen, benen en billen. Mijn beuk en heupen volgen pas véél later! Wat je wel kan is je spieren plaatselijk verstevigen, waardoor je vel wat strakker kan gaan staan en je de indruk geeft dat je vermagert bent. Maar dat is niet zo.

  • Martina Weuts

    Wat ook wetenschappelijk bewezen is, is dat je geen vet kunt verbranden op een specifieke plaats van uw lichaam. Zo werkt het lichaam nu eenmaal niet. Je verbrandt vet over heel je lichaam en dit duurt relatief lang. Een combinatie van dieet en training werkt hiervoor nog altijd het beste. Vooral ook kijken dat je minder kcal eet dan dat je verbrandt op een dag.