Exclusief voor abonnees

VIDEO. Krijg je dat buikje maar niet weg? Deze workout van 7 minuten toont je de beste oefeningen

Uit onderzoek blijkt dat mensen met te veel buikvet een hoger sterfterisico lopen.
GPD Emiel Muijderman Uit onderzoek blijkt dat mensen met te veel buikvet een hoger sterfterisico lopen.
Wil je graag van dat buikje af maar heb je geen tijd om naar de fitness te gaan? Dat is niet erg, want intensief sporten is helemaal niet nodig, heeft een wetenschappelijke studie in het British Journal of Sports Medicine nu aangetoond. In deze training van slechts 7 minuten deelt personal trainer Laura Van den Broeck de meest effectieve oefeningen voor je buikspieren. Zo krijg je dat laagje vet wel weg. 

Oefening 1: mountain climbers

Een van de meest gekende fitnessoefeningen. Ga in plankpositie staan en trek je knieën om en om zo dicht mogelijk naar je borstkas. Houd je eigen tempo aan. Als je sneller kan, wordt de oefening zwaarder en effectiever. 

Oefening 2: leg lifts

Ga plat op je rug liggen. Vorm met je gebogen benen een hoek van 90 graden. Laat nu je gestrekte been tot de vloer zakken en breng je been terug omhoog. Wissel af. Om de oefening zwaarder te maken, hef je je hoofd van de grond.

Oefening 3: butterfly sit-ups

Ga op de grond zitten met je voetzolen tegen elkaar. Ga nu op je rug liggen, tik de grond aan en kom in één beweging terug omhoog. Tik dan je voeten aan. Doe dit gedurende 30 seconden.

Herhaal deze reeks nu nog twee keer. Zorg na je training voor een goede cooling down.

Speciaal voor diegenen die weinig tijd hebben maar wel fit willen blijven, brengt HLN+ samen met personal trainer Laura Van den Broeck workouts van 7 minuten. In de video’s loodst Laura je stap voor stap door de training. Wetenschappelijk verantwoord, en je kan de oefeningen overal en altijd doen. 

Weinig tijd? In deze workout van 7 minuten train je je hele lichaam

Met deze work-out van 7 minuten pak je het vet op je heupen aan

Strakke billen kweken kan al in een training van 7 minuten




5 reacties

Alle reacties zijn welkom zolang ze voldoen aan de do's en don'ts die je hier kan terugvinden: gedragsregels. Elke dag ontvangen wij duizenden reacties, het kan enkele uren duren voor jouw reactie wordt geplaatst. Wordt jouw reactie afgekeurd dan werd er geoordeeld dat deze onze gedragsregels schendt.


  • danny buyse

    Pure realiteit!! Ik had een buikomtrek van 97 cm en 3 maanden verder 88 cm. Mijn gewicht is van 88 kg op dezelfde 3 maanden naar 79 kg gezakt en had een BMI van 28,1 en nu 25,3. Van niks naar alle dagen wanneer ik vrij ben 15 tot soms 25 km wandelen aan 6 km per uur. I.p.v. 3000 kcal eten en niks doen eet ik nu slecht 2000 kcal en verbruik ik tijdens de dagen dat ik stap alleen al door het stappen 1200 Kcal. Ik moet nu zelfs afremmen met wat ik bezig ben omdat ik te snel afval.

  • Mario Adams

    Die mythe van 'je buik weg in x aantal minuten per dag' is al lang achterhaald! Met oefeningen verstevig je je buikspieren maar verbrandt je geen vet! Zoals in commentaren al vermeld: alcohol, suiker en te veel vet zijn de boosdoeners. Laat die achterwege en je bent al op de goeie weg.

  • Johan Van Biesen

    Het beste wat je kan doen is een maand lang geen suiker eten, dus niet in uw koffie, thee, geen frisdrank, geen fastfood, geen alcoholische dranken, enkel vers bereide maaltijden, je zal zien hoe snel je buikvet verdwijnt, het is niet gemakkelijk de eerste tien dagen, maar na een maand zal je verbaasd zijn over het resultaat! Naturlijk moet je daarna niet terug snoepen, je kan dat voor de rest van je leven zonder moeite volhouden.

  • Marco Maerten

    Verplaatsingen per fiets i.p.v die belachelijk lage afstanden per auto af te leggen. Geen kosten voor fitness en geen kosten op brandstof en geen luchtvervuiling.

  • raf peeters

    Gewoon gezond eten en je hebt geen buik,als je buik kweekt is het te wijten aan teveel voor je lichaam(en natuurlijk alcohol laten).