Ga naar de mobiele website
^ Top

Sporten op vakantie, zo lukt het wel

rv
"Ja maar, nu mag ik toch uitrusten?" Tuurlijk wel, maar ook op vakantie houden eeuwige excuses je af van een gezonde levensstijl. Greet Van Opstal (uitvluchtspecialiste) en Max Icardi (haar man en sportcoach) schreven er een boek over en geven tips.

1. Probeer iets nieuws

Vakantie is het ideale moment om iets nieuws uit te proberen. Een lesje surf, een wandeling in een natuurpark, een vuurtoren beklimmen, extra lang zwemmen in je nieuwe bikini...

2. Zwembad

Gebruik het zwembad niet alleen als afkoeling terwijl je op je luchtbed ligt. Het zwembad is de perfecte locatie om oefeningen te doen. Bedank thuis alvast wat oefeningen die je in het zwembad kunt doen en maak voor jezelf een klein schema dat je kunt afwerken. Of speel met je kinderen en partner een spelletje waterpolo. Tip! In het water springen en eruit klauteren zijn bewegingen die je fit houden.

3. Stel samen een doel

Stel vooraf doelen als gezin. Bijvoorbeeld: ik wil elke dag minstends 10 baantjes zwemmen of we gaan elke dag een wandeling maken van ongeveer 5 km. Je bent ongetwijfeld in een mooie omgeving, maak hier gebruik van! Ga na het eten een stukje wandelen met z'n allesn en geniet van de nieuwe omgeving. Dit is meteen ook goed voor je spijsvertering.

4. Neem je fitbal mee!

Laat je fitbal leeglopen en stop deze in je koffer. Op vakantie kun je hem oppompen en waar je ook bent, er is altijd wel een ruimte om een aantal oefeningen te doen. Het duurt maximaal 30 minuten. Ideaal om te doen rond vieruurtjestijd. Daarna neem je een frisse douche of duik je in het zwembad en ben je helemaal klaar voor de avond.




Reacties

Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie
Door het plaatsten van een reactie, ga je akkoord met de gedragsregels


Meld een bug