Powertip 4: train je buik, benen en je hart

Lannoo
Claudia Van Avermaet is sportleerkracht en gezondheidsblogger. Met yoga, meditatie, mindfulness en gezonde voeding probeert ze zo gezond en gelukkig mogelijk in het leven te staan. Elke ochtend deelt ze hier een powertip om je dag goed te starten (volg de hele reeks voor een energieke start van de lente).

Klaar om te stralen vandaag?

Wil je extra Power in je lichaam? Dan kan je een opwaartse plank vormen. Deze pose helpt je volgens Claudia om je lichaam sterker te maken en te genieten van het leven: "Deze opwaartse plank is heerlijk voor meer kracht in je benen. Het geeft ook steun aan de schouders en kan het hart luchten. Heerlijk genieten van een vrij gevoel dus (zeker als de zon nog eens op je gezicht schijnt), én ideaal voor je buik!"

Hoe vorm je een opwaartse plank?

- Ga zitten met je benen gestrekt voor je uit. Plaats je handen achter je heupen, met de toppen van je vingers net achter je billen.

- Adem in en duw je handen in de mat. Breng je bekken en billen omhoog.

- Hou je armen en benen gestrekt. 

- Probeer parallel te blijven met de grond, til je borstkas omhoog en laat je hoofd zakken. Blijf je bekken omhoog duwen, zodat je onderrug niet zakt.

- Duw je voetzolen in de vloer en strek jezelf vanuit je voeten, door je schouders via je hoofd naar je kruin.

- Blijf 5 lange ademhalingen staan.

Lannoo