Powertip 1: de crow squat

Lannoo
Claudia Van Avermaet is sportleerkracht en gezondheidsblogger. Met yoga, meditatie, mindfulness en gezonde voeding probeert ze zo gezond en gelukkig mogelijk in het leven te staan. Elke ochtend deelt ze hier een powertip om je dag goed te starten (volg de hele reeks voor een energieke start van de lente).

Claudia: "Je hebt wel al van yoga gehoord, maar het toepassen in je dagelijkse leven is meestal onmogelijk of je hebt er gewoon geen zin in. Weet dat kleine oefeningen al voor een groot resultaat zorgen. En het duurt maar 3 minuten! Het is bovendien haalbaar voor iedereen, je hoeft helemaal niet lenig te zijn en het geeft je extra energie voor je dag!"

Crow Squat
Deze oefening versterkt je zowel fysiek als mentaal. Ze maakt de kundalini- energie wakker in je ruggengraat. De crow squat geeft je meer zelfvertrouwen en zorgt voor een laat-het-losgevoel. (doe deze oefening niet als je zwanger bent of tijdens de eerste drie dagen van je menstruatie).

HOUDING
- Zit in squathouding met je voeten uit elkaar.
- Strek je armen voor je uit.
- Adem in door je neus als je rechtop gaat staan, houd je armen steeds parallel met de grond. 
- Adem uit door je neus, ga terug in de squathouding.
- Begin met 7 keer en bouw op tot 26 keer. Blijf in het ritme van je ademhaling, houd je ogen een beetje open en kijken naar voren.

Lannoo