In een recordtijd naar een platte(re) buik met deze tips?

thinkstock
Vermageren vraagt tijd en vooral toewijding, maar met een paar aanpassingen in je dagelijkse eetpatroon krijg je dat slanke(re) gevoel na één dag al. Met deze tips werk je immers dat opgeblazen gevoel weg en krijg je een platte(re) buik aan het einde van de dag.

Ochtend  
1. Drink warm water met citroen
Een kop warm water met citroen is de ideale manier om je spijsvertering op gang te trekken. Groene thee met citroen is een goed alternatief als de smaak van warm water je niet echt bevalt.

2. Zeg neen tegen zuivel
Vaak krijgen mensen last van een opgeblazen gevoel na het eten van zuivelproducten. Is dat bij jou ook het geval? Laat yoghurt, kaas of melk dan vallen bij het ontbijt.

3. Detoxen met yoga
Yoga-oefeningen helpen je lichaam zich te ontdoen van alle gifstoffen en bevorderen de spijsvertering.

Voormiddag
4. Geniet van een 'tropische' snack
Zowel ananas als papaja bevatten enzymes (bromelaïne en papaïne respectievelijk) die dat opgeblazen gevoel aanpakken door de proteïnen af te breken en de spijsvertering te bevorderen. Kies dus voor een kom fruit of een smoothie als 10-uurtje.

Tijdens de dag
5. Kauw langzamer
Kauw langzaam bij het eten om ervoor te zorgen dat je geen opgeblazen gevoel krijgt door te veel lucht op te nemen in het lichaam.

6. Geen kauwgom
Kauwgom zorgt er niet alleen voor dat je meer lucht 'inslikt', maar veel kauwgom bevat ook suiker alcohol wat voor een opgeblazen gevoel kan zorgen.

7. Drink meer water
Water kan nooit kwaad en het helpt gifstoffen en overtollig zout af te voeren. Probeer dus tijdens de dag voldoende water te drinken en neem overal een flesje mee naartoe.  

8. Let op je porties
Dat opgeblazen gevoel kan ook komen doordat je 'te veel' eet. Vermijd dit door op je porties te letten en je niet te overeten.


Namiddag
9. Maaltijden met quinoa
Quinoa bevat voedingsstoffen zoals vezels en kalium, die allebei zorgen voor een minder opgeblazen gevoel.

10. Kies voor een vezelrijke snack
Veel vrouwen eten niet genoeg vezels, wat net de sleutel is tot je voldaan en energiek voelen, zonder het opgeblazen gevoel. Probeer dagelijks 25 tot 30 gram vezels op te nemen door te kiezen voor vezelrijke snacks zoals avocado's, frambozen, chiazaden en peren.

Avond
11. Alcohol is de boosdoener
Of het nu een glas wijn is na het eten of een cocktail na het werk; één drankje kan al voor een opgeblazen gevoel zorgen. Niet alleen kan alcohol voor spijsverteringsproblemen zorgen, maar de suiker in cocktails maakt je ook loom. Trouwens, eens je op café zit is het gemakkelijker voor ongezonde voeding te kiezen. Vermijd dus de verleiding en kies voor plat water met citroen.

12. Kies voor asperges
Asperges stimuleren de groei van goede bacteriën in je lichaam en zorgen zo dus voor een betere spijsvertering. Kies voor een maaltijd met een overdaad aan groenten en voeg daaraan magere proteïnen zoals kip of vis toe.

13. Ga voor een gezond dessert
Vette voeding vol suiker en voeding met artificiële zoetstoffen zorgt ervoor dat je je opgeblazen voelt. Sla dus desserts met veel koolhydraten en suiker over en kies voor vers fruit dat veel vezels en water bevat.

14. Drink een kopje thee voor het slapen
Drink 's avonds een kopje thee met gember of kaneel om het lichaam te zuiveren voor het slapengaan. Muntthee kan verder helpen om je maag te kalmeren.  

15. Kruip op tijd onder de wol
Een goede nachtrust helpt je metabolisme te regelen en een slaaptekort kan je dus op verschillende manieren moe maken. Zorg ervoor dat je lichaam op volle kracht kan werken door minstens 7 tot 9 uur te slapen per nacht.

thinkstock