Iets te veel gegeten? Zo masseer je je buikje weg

Getty Images
Hebben de vele kerstdiners met champagne, aangepaste wijnen en gigantische chocoladedessert je opgezadeld met een boze maag? Geef jezelf dan eens een massage vooraleer je naar je joggingbroek grijpt of naar je medicijnkastje rent.

Een plattere buik zonder uit je zetel te komen? Het lijkt bijna te mooi om waar te zijn, maar met een buikmassage kan het echt. Want net zoals een goede training, verbetert een massage je doorbloeding en brengt ze verse zuurstof naar je spieren. Daardoor stimuleer je je immuunsysteem, verhelp je constipatie en buikpijn en breng je je spijsvertering weer op gang.

Bovendien verlost een massage je ook van krampen. Krampen worden veroorzaakt door het vasthouden van water en abdominale contractie. Door lichtjes in cirkelvormige bewegingen op je buik te drukken, verhoog je je bloedstroom en komen je spieren tot rust. Dat betekent een minder opgeblazen gevoel én een plattere buik.

Zorg er wel voor dat je de massage op de juiste manier uitvoert. Ga neerliggen en leg je ene hand op je andere. Start aan je rechter heupbeen. Ga dan in cirkelvormige bewegingen en met de klok mee richting je ribben en naar je linker heupbeen. Voer de cirkelvormige bewegingen langzaam uit en herhaal 10 keer.




Reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.