Hoe bereid je je optimaal voor op een loopwedstrijd? Waar vind je de ideale loopschoen? Wij verzamelen alle adviezen van experts in ons loopdossier

Aan het trainen voor een marathon of net begonnen met lopen: alle nuttige adviezen verzamelen we hier.
Getty Images Aan het trainen voor een marathon of net begonnen met lopen: alle nuttige adviezen verzamelen we hier.
Of je nu aan het trainen bent voor een marathon of voor het eerst de loopschoenen aantrekt: in ons loopdossier verzamelen we alle nuttige tips van experts. Wat eet je best voor en na de training? Wat is een goede opwarming en cooling down en hoe bereik je de beste loophouding? Onze experts geven iedere week advies.

Personal trainer Tess van Beurden stelde een trainingsschema op voor de beginnende loper: “Rustig opbouwen is de kunst.” (HLN+)

Tess daagt de meer gevorderde lopers, die willen trainen voor een wedstrijd, uit met deze intervaltraining: “Sprinten is goed als je je conditie en snelheid wil verbeteren, en het activeert de vetverbranding.” (HLN+) 

Aan het trainen voor de 10 Miles op 28 april? Dan kunnen de schema’s van sportkinesist Lieven Maesschalck je begeleiden. Alleen voor recreanten en gevorderde lopers. (HLN+)

Welke krachtoefeningen zijn echt effectief en doen je meer gewicht verliezen? Onze experte geeft tips (HLN+)

Volgende week geven we advies over hoe je jouw ideale looptempo bepaalt en wat de beste apps zijn die je kunnen begeleiden tijdens je training.




Reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.