5 verrassende geheimen van vrouwen die vaarwel zeiden tegen suiker

Unsplash
Een traktatie op het werk, een bezoekje aan je ouders of grootouders, de verjaardag van een van je kinderen: overal lonkt die o zo heerlijke zoete verleiding. Wij verklappen je graag wat de geheimen zijn van vrouwen die voorgoed vaarwel zeiden tegen hun suikerverslaving.

1. Eet meer eiwitten

Eiwitrijke maaltijden helpen je verlangen naar suiker te onderdrukken. Daarbovenop geven ze je een voldaan gevoel waardoor je automatisch minder snel naar zoetigheden snakt.

2. Vermijd kunstmatige zoetstoffen

Helaas pindakaas, want ook kunstmatige zoetstoffen gaan niet helemaal vrijuit als het gaat om gewichtsverlies. Want of je nu suiker of kunstmatige zoetstoffen gebruikt, de zoetkracht blijft gelijk. Door over te schakelen naar lightproducten zal je drang naar zoetigheid dus niet verminderen.

3. Elimineer stap voor stap

Ga niet meteen voor een cold turkey, maar bouw je suikerinname geleidelijk aan af. Pak daarbij eerst je grootste zoete gewoonte aan. Als chocolade dus je zwakte is, probeer die dan eerst te elimineren en daarna pas de rest. Op die manier maak je het jezelf net iets makkelijker waardoor je niet zo snel zal opgeven.

4. Denk na over waarom je zin hebt in zoet

Probeer elke keer dat je verleid wordt niet meteen of zonder na te denken naar je zoete levensgezel te grijpen, maar sta even stil bij waarom je er zoveel zin in hebt (stress, honger …). Alleen al door even na te denken over de situatie laat je je minder snel gaan. Ook ademhalingsoefeningen, mediteren en yoga kunnen soelaas bieden als je suikerdrang te kop opsteekt.

5. Wees geduldig met je smaakpapillen

Als je suiker schrapt uit je voedingspatroon, weet dan dat het normaal is dat je dagen tot zelfs weken erna nog steeds zin hebt in zoet. Geef jezelf minstens drie tot vier weken en je zal zien dat verlangen naar suiker stilletjes aan verdwijnt.




7 reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.


  • valerie clerebout

    Monique, in gezonde voeding vindt je suikers die je lichaam nodig heeft. Al wat je consumeert uit zoetigheden zijn extra's die je wel kunt missen. Regine is goed bezig en mag hier trots op zijn. Het is heus niet gemakkelijk om 'suikervrij' te leven in een suikerindustrie van deze tijden.

  • Dirk Van Der Kelen

    Wat Regine schrijft is een ervaring en kan je dus moeilijk als zever wegschrijven Monique Er is voldoende suiker in gezonde voedingswaren zoals fruit en graangebaseerde voedingswaren. Voor uw energie dipjes ken ik wel andere gezondere middelen dan cola Regine.

  • Regine De Brouwer

    Al 8 maanden zonder suiker alleen op een feest eet ik alles ..voel veel beter en al 11 kg af ..al de rest doe ik gewoon verder ..; gen suiker is geen snoep geen koekjes en geen suikerklontjes .. wel af en toe eens een cola voor de energie maar das het enigste ..

  • Monique Mestdagh

    Wat een gezever van het hoogste niveau. En straks naar de apotheek om een suiker vervangende pil te slikken. Op advies van de dokter wegens suiker te kort. Vervaardigd van chemische brol. Niks beter dan een lekker stuk taart met slagroom. En al de rest is kak.

  • Stijn Beelprez

    En het geheim is ....????