4x makkelijke ochtendyoga oefeningen om fris aan je dag te beginnen

Shutterstock
Het is weekend, en dan blijven we allemaal graag wat langer in de warme gezelligheid van onze dekens liggen. Maar té lang uitslapen zorgt vaak dat we er de rest van de dag ook een tikje groggy bijlopen. Deze yoga oefeningen voor na het opstaan zorgen dat je toch fris aan je dag (of namiddag) kan beginnen.

Neerkijkende hond

Deze yogapose is ideaal om je spieren te stretchen en op te warmen, zodat je lichaam langzaam wakker wordt. Begin met de kathouding (op handen en knieën) en ga langzaam over in de neerkijkende hond. Hou deze pose even aan en buig dan beurtelings iedere knie om zachtjes die stijve gewrichten los te maken.

thinkstock

Lage lunge

Ga vervolgens over in een lage lunge, door je rechtervoet tussen je handen te plaatsen en je linkerbeen naar beneden te brengen. Strek je handen recht omhoog. Hou deze pose een minuut aan, en verander vervolgens van been. Let ondertussen extra goed op een beheerste ademhaling.

thinkstock

Zijwaartse stretch

Keer terug naar de neerkijkende hond, zet je voeten iets uit elkaar en breng vervolgens je rechterbeen gestrekt naar voren voor de zijwaarse stretch. Leun zachtjes met je torso naar voren, en plaats je vingertippen tussen je voeten op de vloer. Hou 15 tot 30 seconden aan, en wissel dan van kant.

thinkstock

Gestrekte vooroverbuiging

Stretch die stramme schoudergewrichten na een lange nacht. Sta met je voeten op heupbreedte, strek je armen naar achteren, vingers in elkaar. Adem uit en buig voorover terwijl je je armen zo ver mogelijk omhoog strekt. Kom langzaam weer omhoog en herhaal vijf keer.

thinkstock



Reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.