25.000ste knipbeurt voor Think-Pink

Zondagmiddag heeft in Antwerpen de 25.000ste knipbeurt plaatsgevonden voor de "Geef-Om-Haar"-campagne van borstkankerorganisatie Think-Pink en shampoofabrikant Pantene. Met de actie worden stukken haar ingezameld ten voordele van een fonds voor pruiken voor borstkankerpatiënten.

Sinds 2008 organiseert Think-Pink jaarlijks een campagneperiode voor de "Geef-Om-Haar"-actie. Daarmee wordt aan mannen en vrouwen gevraagd om minimaal 20 centimeter van hun lange haar te schenken aan een fonds. Dat fonds dient om een groot deel van een pruik terug te betalen aan borstkankerpatiënten die het financieel moeilijk hebben tijdens hun behandeling.

De huidige campagneperiode werd zondagmiddag afgesloten met de 25.000ste knipbeurt. Donoren in kwestie waren vier zusjes wier overgrootmoeder en grootmoeder in het verleden aan borstkanker stierven. Zij doneerden gezamenlijk 1,2 meter haar.

"Elk jaar zijn er steeds meer mensen die hun haar laten groeien om het te kunnen schenken aan het "Geef-om-Haar"-fonds", zegt Think-Pinkwoordvoerder Heidi Vansevenant. "Dat is een meer dan symbolische daad die er voor zorgt dat lotgenoten effectief en concreet geholpen worden bij de moeilijkste strijd van hun leven".

De organisatie beklemtoont ook buiten de campagneperiode naar donoren te zoeken. "Momenteel knippen gemiddeld 25 vrouwen per dag in België hun lange haar af voor het project", klinkt het.