10 minuten bewegen per week heeft al een positief effect op je gezondheid. Doe mee aan onze 7 minute workouts

De 7 minute workout kan je overal en altijd doen, ook thuis.
Thinkstock De 7 minute workout kan je overal en altijd doen, ook thuis.
Een fitter en gezonder lichaam, we willen het (bijna) allemaal. Maar wat als je geen tijd hebt om wekelijks de fitness in te duiken of een uur te lopen? Dat is niet erg, blijkt uit een nieuw onderzoek gepubliceerd in het British Journal of Sports Medicine10 minuten bewegen per week vermindert het risico op overlijden al met 18 procent en draagt dus bij aan je gezondheid. De ‘7 minute workout’ van personal trainer Laura Van den Broeck van Be Fit, Be Awesome is daarom perfect als wekelijkse dosis beweging. Wij verzamelen hier alle video’s die je stap voor stap door de trainingen loodsen.

Een opwarming en cooling down voorkomt allerlei ellende, zoals verzuring en verkramping van je spieren. Laura laat zien hoe je je training op de juiste manier voorbereidt en afsluit.

Bekijk de video voor een goede opwarming en cooling down.

Na de opwarming kan je meteen door met de 7 minuten-training van je bovenlichaam. Je armen, schouder- en borstspieren varen hier wel bij. 

Bekijk de video voor training van je bovenlichaam.

Je rug trainen helpt niet alleen mee aan dat strakke lichaam, sterke rugspieren verbeteren ook je houding en kunnen zo een hoop problemen, zoals (lage) rugpijn, voorkomen. Doe deze training een keer per week.

Bekijk de video voor training van je rug

Heb je genoeg van dat vet rond je heupen?

Bekijk hier de video voor training van je love handles




Reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.