"Zin in Zee": kust start campagne met focus op gezonde voeding en beweging

BELGA
Het provinciebedrijf Westtoer plaatst de kust in de etalage als een gezonde bestemming. Daartoe werd vandaag een nieuw campagne "Zin in Zee" gelanceerd, dat een combinatie vormt tussen actief genieten, gezond leven en een evenwichtige voeding.

De campagne focust enerzijds op gezonde voeding en anderzijds op beweging. Op vlak van voeding werkt "Zin in Zee" samen met een veertigtal restaurants en hotels aan de kust. Die gaan een opleiding volgen over evenwichtige voeding, georganiseerd door de Hotelschool Ter Duinen en coöperatief gezondheidsplatform Xenarjo die zelf het gezondheidsconcept '123feelfree' heeft ontwikkeld, een promotie van evenwichtige voeding in combinatie met dagelijkse beweging. De chefs van hotels en restaurants zullen leren zout- en suikerarm gerechten te bereiden. Vanuit elk restaurant zal ook een fiets- of wandeltocht vertrekken.

"Nergens kan je deze combinatie van beweging en gezonde voeding beter in de praktijk omzetten dan aan de kust. Tijdens een weekendje weg of een korte vakantie zorgen de natuurlijke troeven van de regio, met voorop de gezonde lucht, voor een gratis vitaminekuur. In combinatie met beweging en evenwichtige voeding presenteert de campagne "Zin in Zee" een hele reeks ideeën voor een gezonde vakantie aan de Kust", aldus Franky De Block, voorzitter van Westtoer.

De campagne start met een evenement op 21 maart in Bredene met een gezonde brunch en wandel- en fietstochten.