Ine Nijs.
Volledig scherm
PREMIUM
Ine Nijs. © Frankie and Fish

COLUMN. Ine Nijs, hartsvriendin van Lara Switten: “We kunnen altijd teruggrijpen naar stukjes Lara. Maar haar geur, die zal vervagen”

NINAIne Nijs was de hartsvriendin van Lara Switten, mama van 3 die vocht tegen kanker. Deze week schrijft ze over de dingen die Lara achterliet en die haar nu in leven houden. Een bomvolle Google Drive, een boek en haar stem. Maar één iets moet Ine koesteren nu het nog kan: Lara’s geur, want die zal vervagen. “Het beige huispak dat ik aantrek komt vers uit Lara’s dressing.”

  1. COLUMN. Ine Nijs, hartsvriendin van Lara Switten: “Ze spelen hetzelfde lied als op Lara’s boeklancering. Toen klonk het beladen, nu lichter dan licht”
    PREMIUM

    COLUMN. Ine Nijs, hartsvrien­din van Lara Switten: “Ze spelen hetzelfde lied als op Lara’s boeklance­ring. Toen klonk het beladen, nu lichter dan licht”

    Ine Nijs was de hartsvriendin van Lara Switten, mama van 3 die vocht tegen kanker. Nu schrijft ze elke week het gemis van zich af. Deze week doet een nummer op een huwelijksceremonie haar aan Lara denken. Maar voor Ine klinkt het lied opeens helemaal anders. Dat is de kracht van muziek, schrijft ze. “Iedere keer een liedje weerklinkt, vormt er zich een nieuwe herinnering.”
  2. COLUMN. Ine Nijs, hartsvriendin van Lara Switten: “Ik ben pro happy tears. Wenen voor de schone dingen des levens”
    PREMIUM

    COLUMN. Ine Nijs, hartsvrien­din van Lara Switten: “Ik ben pro happy tears. Wenen voor de schone dingen des levens”

    “Ik voel me steeds beter thuiskomen in mijn vel.” Ine, de hartsvriendin van Lara Switten, gaat voor het eerst sinds lang nog eens naar een trouwfeest. Ze vertelt over de toost aan de feestdis, de schoonheid van happy tears en hoe fijn het voelt om haar vriendinnen na maanden terug te zien. “We kletsen over koetjes en kalfjes, maar ook over de wezenlijke verschillen die het toen en nu bevatten. Het gewicht op mijn schouders voelt instant een pak minder zwaar.”
  3. Cosmeticabedrijf Lush verwijdert Instagram, TikTok, Facebook en Snapchat: “Sociale media zijn zoals donkere, gevaarlijke steegjes”

    Cosmetica­be­drijf Lush verwijdert Instagram, TikTok, Facebook en Snapchat: “Sociale media zijn zoals donkere, gevaarlij­ke steegjes”

    Lush staat bekend om haar kleurrijke bruisballen, badschuim en bodylotions; stuk voor stuk producten die we associëren met momentjes van selfcare. De laatste tijd wordt steeds duidelijker dat scrollen op sociale media allesbehalve een vorm van selfcare is, en zelfs schadelijk voor je mentale gezondheid. Daarom kondigt het Brits cosmeticabedrijf aan haar Facebook, Snapchat, Instagram en TikTok te verwijderen totdat de socialemediagigant haar gebruikers beter beschermt.