Getty Images
Volledig scherm
© Getty Images

‘Cash-candid’ dating is de nieuwste trend onder singles, en dat heeft alles te maken met de crisis

Singles voelen de inflatie en de bijbehorende crisis nu al in hun portefeuille, toont een onderzoek van datingapp Bumble aan. Het beïnvloedt hoeveel ze bereid zijn te spenderen op dates, en hoe snel ze met een potentiële lover over hun financiën durven te praten.

  1. ‘Beige vlaggen’ gaan viraal op TikTok: dit zijn de tekenen dat jij saai overkomt op jouw sociale media

    ‘Beige vlaggen’ gaan viraal op TikTok: dit zijn de tekenen dat jij saai overkomt op jouw sociale media

    In de datingwereld kijkt iedereen uit naar zogenaamde red flags: signalen dat je date echt niet bij je past of geen fijn persoon is. Maar op sociale media waarschuwen mensen nu ook voor beige flags: hints dat je date in het echte leven nogal saai zal zijn. Kom jij saai over op een date of op Tinder? Nou, een sterke mening uiten over koriander of over ananas op pizza zijn alvast geen goed begin.
  2. Steeds meer single jonge mannen die geen lief vinden. “Op café lukt het niet meer, en datingapps zijn zo vluchtig”
    PREMIUM

    Steeds meer single jonge mannen die geen lief vinden. “Op café lukt het niet meer, en datingapps zijn zo vluchtig”

    Gespot: een opvallende evolutie in de datingwereld. Steeds meer jonge mannen zijn single en op zoek naar een relatie, terwijl veel vrouwen juist minder haast hebben om te settelen. Vier Belgische relatiebureaus bevestigen die tendens. “Tegenwoordig zijn de verwachtingen van veel vrouwen héél hoog", klinkt het. Maar er is nog meer aan de hand. Hugo (35), Gunther (29) en Mathias (31) vertellen over hun hobbelige zoektocht naar de juiste persoon. “Als je de ene na de andere afwijzing krijgt ... Dat zorgt voor een deuk in je zelfvertrouwen.”