Elle and Rapha, Strawberry Secrets, LN Knits
Volledig scherm
© Elle and Rapha, Strawberry Secrets, LN Knits

Belgische badmode is booming: “Op een paar stuks na waren wij volledig uitverkocht”

Een toenemend aantal Belgische merken verkoopt badmode. Want een badpak draag je al lang niet meer alleen om naar het zwembad te gaan. Onze moderedacteur David Devriendt kadert de trend en drie Belgische merken vertellen waarom zij de stap naar badmode maakten. “Telkens als ik een bestelling binnenkrijg uit Canada, doe ik een vreugdedansje.”

  1. Martine kiest voor monokini, Stefanie voor boerkini: “Dragen wat we willen zonder veroordeling, dat is een mooie gedachte”
    PREMIUM

    Martine kiest voor monokini, Stefanie voor boerkini: “Dragen wat we willen zonder veroorde­ling, dat is een mooie gedachte”

    My body, my choice. Het klinkt zo klaar als een klontje, maar nog altijd worden vrouwen te vaak en te snel afgerekend op de keuzes die ze maken. Martine kiest voor monokini en vindt het jammer dat borsten nog steeds geseksualiseerd worden. “Ik zie geen reden om mijn boezem te bedekken wanneer ik op een strand lig.” Stefanie kiest op haar beurt voor de boerkini, wat door sommigen als symbool voor 'onderdrukking’ wordt beschouwd. “Ik ken geen enkele vrouw die gedwongen wordt om er eentje te dragen.”