De Portugese wijnproducent Mateus brengt nu ook rosé in blikjes op de markt.
Volledig scherm
De Portugese wijnproducent Mateus brengt nu ook rosé in blikjes op de markt. © Mateus

Bekendste producent van roséwijn brengt nu ook blikjes op de markt

Rosé uit blik: het was vorig jaar al een dingetje. Maar nu het wereldberoemde rosémerk Mateus zich er ook aan waagt, laait de trend weer vrolijk op. En daar kun je moeilijk treurig om zijn: wijn in blik blijft langer koel, is easy to go en — zo ondervond onze redactie — ook de smaak stelt niet teleur. We lijsten de lekkerste opties op, zodat jij binnenkort een flesje ... euh blikje kan kraken.

  1. Cool, chic, ‘Copencore’: niet de Parijzenaars, maar de Denen zijn tegenwoordig onze stijlvoorbeelden

    Cool, chic, ‘Copencore’: niet de Parijze­naars, maar de Denen zijn tegenwoor­dig onze stijlvoor­beel­den

    Keken we vroeger naar Parisiennes voor mode-inspiratie, dan spieken we nu steeds vaker bij onze Scandinavische vrienden. Vooral de Denen, die net Stockholm Fashion Week achter de rug hebben, staan bekend om hun smetteloze looks met precies de juiste portie klasse. ‘Copencore’, zo werd het stijltje door de Amerikaanse Vogue gedoopt, is cool, chique én effortless. Leer het ons, alsjeblieft!
  2. “Een paard oordeelt niet, maar is wel heel gevoelig voor emoties.” Expert Hesther over de kracht van paardentherapie

    “Een paard oordeelt niet, maar is wel heel gevoelig voor emoties.” Expert Hesther over de kracht van paardenthe­ra­pie

    Systeemtherapeut Hesther Selbeck (39) had amper één keer op een paard gezeten toen ze twaalf jaar geleden plots een visioen kreeg dat haar leven voorgoed zou veranderen. Ze luisterde naar de lokroep van de paarden en trok naar de wilde steppes van Mongolië, om daar haar lotsbestemming als paardentherapeute te ontdekken. “Ik werk vaak met jongeren die extreem angstig, en soms zelfs suïcidaal zijn. De paarden helpen me om hen te confronteren met hun gedrag.”