Weg logo's en felle kleuren, het nieuwe Abercrombie & Fitch ziet er totaal anders uit

Abercrombie & Fitch
Het Amerikaanse modemerk Abercrombie & Fitch zit al een tijdje in slechte papieren. De kleurrijke kleding met het typerende A&G-logo op is niet langer hip bij jongeren en dus heeft het label nu besloten het roer om te gooien. Ze brachten zonet hun herfst/winter 2016 lookbook uit, en dat ziet er helemaal anders uit dan we gewoon zijn van het merk.

Twee jaar geleden stapte CEO Mike Jeffries al op bij het bedrijf. Jeffries kreeg in 2013 veel kritiek op zijn uitspraak dat zijn kleding enkel bedoeld is voor knappe en magere klanten. Vorig jaar werd Kristina Szasz aangesteld als nieuwe creatief directeur en het is zij die nu voorgoed komaf maakt met de stijl waarmee A&F bekendheid vergaarde.

De nieuwe stijl is een stuk minimalistischer en minder sportief. Voor het eerst voeren donkere kleuren de boventoon en het logo van het merk is amper en meestal zelfs niet zichtbaar. Kijk zelf maar:

Abercrombie & Fitch
Abercrombie & Fitch
Abercrombie & Fitch
Abercrombie & Fitch
Abercrombie & Fitch
Abercrombie & Fitch
Abercrombie & Fitch
Abercrombie & Fitch
Abercrombie & Fitch
Abercrombie & Fitch
Abercrombie & Fitch