(Illustratiefoto)
Volledig scherm
(Illustratiefoto) © Shutterstock / 1000 Words

Test Aankoop hekelt valse promoties in supermarkten: bij deze acties ben je maar beter op je hoede

geldDe grote supermarktketens komen “lang niet alle beloftes” na die ze met hun recente koopkracht-acties maken. Dat blijkt uit een doorlichting van Test Aankoop. Welke acties zijn wel correct? En bij welke promoties ben je maar beter op je hoede? De consumentenorganisatie zette alles op een rij. Alvast Delhaize is niet akkoord en noemt de doorlichting kort door de bocht. “Wij zijn ervan overtuigd dat we de koopkracht verhogen in plaats van verlagen.”

69 reacties

  • Marie Rose Van der Haeghen

    2 weken geleden
    Bij carrefour actie 3+3 Bertolli mayonaise , op het eerste zicht interssant maar wat ze er niet bij vertellen is dat de potten nu maar 450 g zijn ipv . 500 g
  • Jan Baroen

    3 weken geleden
    Colruyt mag dan pretenderen de goedkoopste te zijn, gemakkelijk winkelen is het in ieder geval niet. Bij ieder bezoek zijn alle gangen overbezet met karren van de aanvullers of met karren van zij die bestellingen klaarmaken. Bij het binnenkomen van de winkel maken ze reclame over wat ze zelf aan elektriciteit produceren, maar ecologisch zijn ze niet. Ieder verkocht artikel is ingepakt in extra folie om meerdere producten te kunnen verkopen tegen een minuscule korting. Een regelrechte vervuiling.
  • Filip Voets

    3 weken geleden
    En een tijdje terug zei de overheid nog dat de Belg teveel verdient en meer kan missen. Goed bezig
  • Gaston Miar

    3 weken geleden
    Wij gaan prijsbewust kopen in Frankrijk, en dat loont echt.
  • Ann Verschueren

    3 weken geleden
    Boodschappen doen in niet mijn plezantste bezigheid. Ik winkel graag bij Colruyt voor hun eerlijke prijzen ,maar de hinder van die grote karren bevoorrading in welke elke rayon, soms twee, voor hun collect & go leveringen, zorgen ervoor dat het stresserend is en ik dus meer naar Lidll of Aldi ga.
  1. Yves (53) en Nadia (55) sluiten noodgedwongen deuren van slagerij Cremie: “Hoge energiekosten laten ons geen andere keuze”
    PREMIUM
    Mechelen

    Yves (53) en Nadia (55) sluiten noodgedwon­gen deuren van slagerij Cremie: “Hoge energiekos­ten laten ons geen andere keuze”

    Met pijn in het hart en tranen in de ogen nemen Yves Cremie (53) en Nadia Op de Beeck (55) afscheid van hun klanten in Leest (Mechelen). Zij sluiten over enkele dagen noodgedwongen de deuren van hun slagerij Cremie: “Onze facturen gingen maal drie. Er zit niets anders op dan een andere job te zoeken, al deden we niets liever dan dit.”
  2. Gemoederen in Iran lopen hoog op nadat politie opnieuw 20-jarige vrouw doodschiet te midden van protestgolf
    Play

    Gemoederen in Iran lopen hoog op nadat politie opnieuw 20-jarige vrouw doodschiet te midden van protest­golf

    In Iran zorgt de dood van een jonge vrouw – reeds de tweede in amper enkele weken tijd – voor grote verontwaardiging. De 20-jarige Hadis Najafi werd doodgeschoten door de Iraanse politie tijdens een van de vele protesten naar aanleiding van het overlijden van de 22-jarige Mahsa Amini. Zij werd mishandeld omdat ze haar hijab niet correct zou hebben gedragen. Beelden van Najafi, die nu geprezen wordt als verzetssymbool, worden massaal gedeeld op sociale media. Volgens een ngo zijn er in Iran minstens 76 mensen om het leven gekomen bij manifestaties.
  1. Streamz-serie '2DEZIT’ brengt studentenleven in beeld: relaties, vriendschap én de zoektocht naar jezelf
    Play
    TV

    Streamz-se­rie '2DEZIT’ brengt studenten­le­ven in beeld: relaties, vriend­schap én de zoektocht naar jezelf

    ‘2DEZIT’ verschijnt vanaf 29 september op Streamz. De serie geeft de kijkers een inkijk in het turbulente studentenleven. Hoofdrollen Lotte (Ninalotte Roose), Lucas (Nathan Bouts) en hun kotgenoten komen voor heel wat uitdagingen en moeilijke keuzes te staan. Ze worden geconfronteerd met relaties, vriendschappen, drugs en gaan op zoek naar hun ware identiteit. De reeks gaat geen enkel taboe uit de weg.