Mark Zuckerberg, de CEO en oprichter van Meta.
Volledig scherm
Mark Zuckerberg, de CEO en oprichter van Meta. © AFP

Privacywaakhonden willen Meta’s gepersonaliseerde advertenties illegaal verklaren

Het samenwerkingsverband van Europese privacywaakhonden wil dat Meta — het moederbedrijf van onder andere Facebook, WhatsApp en Instagram — stopt met eisen dat gebruikers gepersonaliseerde advertenties accepteren. Dat heeft Meta nu in de algemene voorwaarden opgenomen, maar volgens de EDPB is dat illegaal.

2 reacties

  • Marc Verdonck

    2 maanden geleden
    Allemaal moeite voor niks. Elke website doet hetzelfde. Dus volgens Europa het internet afsluiten en enkel de corrupte politici nog aan het woord laten.
  • Kristine Delacourt

    2 maanden geleden
    Ik snap het niet goed. Facebook is gratis voor de gebruiker. Daar mag iets tegenover staan. Ik veronderstel dat gepersonaliseerd betekent dat ik Belgische reclame te zien krijg en geen Turkse of Finse, en op mijn leeftijd geen reclame voor pampers en speelgoed. Als dat niet te ver gaat kan ik daar perfect mee leven.