Exclusief voor abonnees

Google haalt Apple in als waardevolste merk

Na vijf jaar onbetwist leiderschap is technologiereus Apple niet langer het waardevolste merk ter wereld. Google staat nu bovenaan het lijstje van het Britse 'Brand Finance'. De merkwaarde van Google steeg vorig jaar met bijna een kwart tot 110 miljard dollar (102 miljard euro). Die van Apple daalde dan weer van 146 naar 107 miljard dollar (99 miljoen euro). Er bestaat ook een lijst die de kracht van merken rangschikt. Daarin heeft Lego de koppositie van Disney overgenomen. De speelgoedfabrikant dankt het succes aan de vele medialicenties en samenwerkingen, met onder andere 'Star Wars', 'Harry Potter' en 'Batman'.

Dit artikel is exclusief
voor abonnees.

Word ook abonnee en lees onbeperkt alle artikels. Meer dan 200.000 mensen gingen je voor.

  • Krijg onbeperkt toegangLees alle artikels via de site en app
  • Lees 4 weken gratisNadien slechts €6,95 per 4 weken
  • Stop wanneer je wilOok tijdens jouw proefperiode
Lees 4 weken gratis