Door deze weinig doordachte zet komt bedrijf dat shirts verongelukt voetbalteam verkocht in oog van storm terecht

kos
Het Braziliaanse e-commercebedrijf Netshoes heeft zich de woede van de Brazilianen op de hals gehaald. Netshoes verdubbelde na de vliegtuigramp in Colombia, waarbij ook het Braziliaanse Chapecoense betrokken was, de prijzen van de truitjes van de eersteklasser. De zet lokte hevige reacties uit, maar het bedrijf kwam al snel met een mededeling.

In die mededeling meldt Netshoes dat de prijs van het truitje van Chapecoense tijdelijk gedaald was door Black Friday, de uit Amerika overgewaaide koopjesdag na Thanksgiving. "Alle truitjes aan de promoprijs (43 euro) waren uitverkocht en daarom werd de prijs op onze website automatisch aangepast. Ons bedrijf zit verveeld met dit voorval en we willen nogmaals ons medeleven betuigen aan de families, vrienden en fans van de mensen die omgekomen zijn bij de vliegramp."

Om de Brazilianen te paaien, verlaagde Netshoes de prijs van het shirt nadien opnieuw tot 43 euro.

AFP
Photo News
AFP