Ga naar de mobiele website
^ Top

De 10 meest absurde klachten bij Thomas Cook: "Kunnen jullie de siësta niet afschaffen?"

thinkstock
De zomervakantie is net over de helft en veel landgenoten zijn ondertussen al terug van hun reis. Voor de meeste vakantiegangers verloopt de vakantie prima, maar soms hebben reizigers ook klachten. Die worden bij de internationale reisorganisatie Thomas Cook door de klantendienst behandeld, maar dat is niet altijd even vanzelfsprekend. Zet je schrap voor de tien meest absurde klachten die ze ooit bij Thomas Cook ontvingen.

Het spreekt voor zich dat Thomas Cook klachten van klanten discreet behandelt, uit respect voor de privacy. Maar onderstaande klachten, waarvan sommigen al jaren oud, willen ze u niet onthouden.

1. "Wie heeft die siësta uitgevonden?"

Een gezin op vakantie in het uiterste zuiden van Spanje bekloeg zich over de 'luie winkeluitbaters' in het dorpje waar hun hotel lag. Want iedere middag als zij wilden gaan shoppen, waren de winkels toe. "Overal in het dorp waren de winkels gesloten in de namiddag. Ze nemen daar de siësta wel erg letterlijk. Kunnen jullie die siësta niet afschaffen?"

2. Eitje eten

Toen een familie een huisje boekte op een vakantiedomein, waren ze erg tevreden dat de keuken goed was uitgerust. Eens ter plaatse week die tevredenheid jammer genoeg snel voor ontgoocheling. "Wat in jullie brochure staat, klopt niet. Want we hebben lang gezocht naar een eiersnijder, want wij eten graag eieren. Die eiersnijder hebben we niet gevonden. Zo goed uitgerust was die keuken dus toch niet."

3. De Amerikanen zijn er sneller!

Franklin Braeckman van Thomas Cook vertelt: "Een gezin op vakantie in de Caraïben was heel erg tevreden over het vakantieresort. Ze hadden toch een opmerking. 'Het is niet eerlijk dat wij meer dan negen uur moeten vliegen om hier te geraken. We spraken met een Amerikaans gezin, en zij waren er op vier uur'."

4. Confrontatie met de natuur

"Ook de 'confrontatie' met de natuur kan soms wel eens voor verrassingen zorgen", zegt Franklin Braeckman van Thomas Cook. "We kregen een vraag waarom de dieren in een plaatselijke dierentuin zo triest keken. Of waarom we niet duidelijker hadden aangegeven dat er in de zee, waar je fijn kan snorkelen, ook vissen zwemmen en dat de kinderen daar erg van geschrokken waren. En dat het toch wel vervelend was, al dat zand. Waardoor je je helemaal moest afkloppen vooraleer je naar de kamer ging. Of nog eentje: dat nergens in de brochure sprake was van muggen, en die zaten er dus wel."

5. Curry in India?

Een iets ouder koppel maakte hun droomreis naar India. Prachtig land. Alleen, de Indiase keuken beviel hen minder. "Overal krijg je die vreselijke curry's te eten. In restaurants, in ons hotel. Het lijkt wel of dat hun nationale gerecht is. Wij houden niet van pikant. Jammer. Gelukkig was er wel veel vers fruit."

6. Overal Spanjaarden

Voor een familie die voor een vakantie in Zuid-Spanje koos, was het wel heel erg schrikken. "Overal Spanjaarden. Echt overal: de taxichauffeurs, het hotelpersoneel, in de winkeltjes in het dorp. Maar wij spreken geen Spaans. En zij begrepen geen Nederlands. Dat zouden jullie toch in de brochure moeten vermelden."

7. Samen in bed

Een koppeltje vroeg bij de boeking om een kamer met twee bedden. Bij aankomst in het hotel bleek dat er een kingsize bed in de kamer stond. "Volgens de klant waren wij daarom verantwoordelijk voor ... de zwangerschap van de dame. Dat zou nooit zijn gebeurd wanneer ze een kamer met twee bedden hadden", zegt Braeckman.

8. De vloer is lava

"Volgens de website was het dorpje waar ons hotel lag, gelegen naast een vulkaan." Correct. "Maar toen we er aankwamen, was er geen lava te zien." Gelukkig maar. "Volgens ons was het geen vulkaan, maar een berg. We voelen ons bedrogen."

9. Onbegrepen

Een koppel durfde de eerste dagen van zijn vakantie de kamer niet uit. "Aan de binnenkant van onze deur hing een kaartje: 'Do not disturb'. We dachten dat we de kamer niet uit mochten van het hotelpersoneel. We snapten niet waarom, want wanneer we naar buiten keken, was het erg druk rond het zwembad. Toen mijn man zich toch tot aan de receptie durfde begeven, deden ze alsof ze niet begrepen waar we het over hadden. De volgende dagen hebben we het 'verbod' genegeerd en zijn we toch uit onze kamer gekomen. Kan u ons misschien uitleggen wat hier de bedoeling van was?"

10. Geen rust, want mijn man is afgeleid

Voor een dame was de vakantie allesbehalve de rustgevende periode die ze gehoopt had. "Het strand bij ons hotel lag vol met vrouwen die in de zon lagen zonder bovenstukje. Mijn echtgenoot was voortdurend afgeleid door al die topless dames. Je kan je wel voorstellen dat ik daardoor ook niet meer rustig op het strand kon liggen." Of de echtgenoot het ook niet zo prettig vond, stond niet in de mail.




66 reacties

Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie
Door het plaatsten van een reactie, ga je akkoord met de gedragsregels


  • Greta Havaux

    Greta Havaux Gieren van 't lachen. Dacht men dat ze in Spanje Afrikaans of Chinees spreken???? en wees blij met de siesta je hieraan aanpassen is een heerlijk gevoel!!!

  • Guy De Smet

    Tja...wat wilt ge ? Die waren ook allemaal op vakantie toen het verstand uitgedeeld werd.

  • Bianvhi Fan

    Verzonnen? Ik geloof het niet, er bestaan werkelijk zulke koeters.

  • Niets is wat het lijkt /

    Voor de mensen die denken dat dit verzonnen is,ik ben reisleider geweest en geloof mij dit is echt ! Mensen die komen klagen omdat het zeewater te koud is..of de taxichauffeur enkel spaans spreekt(in spanje) je kan het zo gek niet bedenken.

  • Spock Cpt

    Laat ons wat verhaaltjes verzinnen voor in de krant. Daar zijn ze toch dom genoeg en wij hebben gratis reclame.

Meld een bug