Exclusief voor abonnees

Colruyt beschuldigt Albert Heijn van prijsmanipulatie

Het zit er bovenarms op tussen Colruyt en Albert Heijn. Uit de jaarlijkse prijzenenquête van 'Test-Aankoop' blijkt dat Albert Heijn Colruyt op de hielen zit op het vlak van laagste prijzen. Maar volgens de warenhuisketen speelt de Nederlandse concurrent vals. "We ontdekten dat Albert Heijn vorig jaar al voor sommige producten de prijzen verlaagde tijdens de metingen", zegt operationeel directeur Frans Colruyt. "Dat gebeurde dit jaar ook bij de huismerken en de nationale merken. Bovendien zien we dat eens de metingen zijn uitgevoerd, Albert Heijn de prijzen opnieuw verhoogt." Albert Heijn ontkent de beschuldigingen in alle toonaarden. "We weten niet wanneer de metingen plaatsvinden", repliceert een woordvoerster. "Bovendien leggen wij onze prijzen op nationaal vlak vast." 'Test-Aankoop' noemt de uitleg van Colruyt "plausibel" en wil volgend jaar meerdere metingen doen bij Albert Heijn. Zelf heeft 'Test-Aankoop' geen manipulatie van de prijzen ontdekt.

Dit artikel is exclusief
voor abonnees.

Word ook abonnee en lees onbeperkt alle artikels. Meer dan 200.000 mensen gingen je voor.

Kies hier je voordeelperiode: