Volkswagen wil sneller met elektrische wagens komen dan gepland

Logo van Volkswagen.
Sina Schuldt/dpa Logo van Volkswagen.
Volkswagen versnelt zijn plannen om elektrische auto's te maken. De Duitse autobouwer mikt op 1 miljoen stuks tegen eind 2023, twee jaar eerder dan tot nu toe voorzien was.

Tegen 2025 zegt de autobouwer uit Wolfsburg nu te mikken op 1,5 miljoen geproduceerde voertuigen in zijn volledig elektrische ID-lijn. De massaproductie van de ID.3 is vorige maand begonnen in het Duitse Zwickau. Dat voertuig zal de basis vormen voor toekomstige modellen. 

Volkswagen wil wereldleider worden voor elektrische auto's, maar krijgt daarbij te maken met concurrentie van andere fabrikanten die al langer met elektrische wagens bezig zijn, zoals het Amerikaanse Tesla. VW investeert tot 2024 11 miljard euro in elektrische mobiliteit.




7 reacties

Alle reacties zijn welkom zolang ze voldoen aan de do's en don'ts die je hier kan terugvinden: gedragsregels. Elke dag ontvangen wij duizenden reacties, het kan enkele uren duren voor jouw reactie wordt geplaatst. Wordt jouw reactie afgekeurd dan werd er geoordeeld dat deze onze gedragsregels schendt.


  • Hendrik Patyn

    Ze beginnen te voelen dat ze de elektrische trein gemist hebben, de interesse begint nu al af te nemen, enkel de Nederlanders zijn nog ferm geïnteresseerd door hun systeem van bijtelling. Voor mijn dochter een hybride gekocht, momenteel de gulden middenweg, ik laat hem misschien nog op lpg zetten.... Hyundai zet ferm in op waterstof, zal een stuk duurzamer zijn dan de voorlopige niet milieuvriendelijke elektrische hype.. ..

  • Jules Vermeers

    Dat dit maar niet een catastrofe wordt zoveel geld voor een auto waarmee je net rond de kerktoren kunt rijden een ding die nog geen 300 km kan zonder uren op te laden wat kun je daarmee doen???

  • René Janssen

    11 miljard voor de vuilbak en beseffen doen die slimmeriken het nog niet, dat elek gedoe komt er nooit door, en is alles behalve proper,niet de auto en niet de elek en begin met waterstof , daar zijn we er al, motoren zijn prima , opslag tanks bestaan al decenia, wat is het probleem ? politiek en wat er blijft plakken aan die wereld verdoemers!!

  • Marc Devos

    Ze zouden die 11 Miljard beter investeren in waterstof auto's, dat is de toekomst, niet de elektrische wagen...

  • Bart Vrancken

    Met de boetes die Europa oplegt is dit de beste optie. Adieu , verbrandingsmotor... Het afscheid valt zwaar... Suzuki en Toyota gaan ook al samen. Samensmelting auto-industrie, eendracht maakt macht.