Trouwe klant verbolgen na gemene opmerking van ober op rekening

Kimberly Sze kreeg een onprettige verrassing toen ze de kassabon nakeek.
Facebook Kimberly Sze kreeg een onprettige verrassing toen ze de kassabon nakeek.
Een jonge moeder is niet te spreken over een weinig subtiele opmerking die ze terugvond op de rekening tijdens haar bezoek aan haar favoriete café in de Nieuw-Zeelandse stad Christchurch. De boodschap op de kassabon was dan ook niet mis te verstaan en allerminst een compliment.

Kimberly Sze gaat met haar jonge gezin “bijna elk weekend” langs bij ‘Coffee Supreme’ in Christchurch en dit tot ieders tevredenheid. Maar afgelopen zaterdag eindigde het cafébezoek met een wrange nasmaak.

Tijdens de controle van de rekening, merkte ze niet alleen dat er te veel was aangerekend, maar ook dat er een gemene opmerking over haar dochtertje op stond. De kassabon behoorde toe aan het “gezin met het vervelende kind”. Er werd een ‘etiket’ op haar dochtertje geplakt waar Kimberly als trouwe klant niet meteen vrolijk van werd. Het gezin kreeg een kassabon inclusief belediging.

“Het tegenovergestelde van gastvrijheid”

Hét signaal voor de verbolgen moeder van twee om uit te halen op sociale media. “Hey Coffee Supreme, jullie zouden beter het personeel wat beter opleiden”, schreef ze op Facebook. “Ons beledigen en dan ook nog eens te veel aanrekenen, is echt een geweldige zet. Dit is het tegenovergestelde van gastvrijheid.”

“We komen bijna elk weekend langs en mijn dochter is vriendelijk en beleefd. Bovendien laten we de tafel altijd netjes achter. Mijn dochter heeft in jullie zaak nog nooit voor problemen gezorgd. Bovendien zeggen de obers telkens hoe schattig en lief ze is. Dus wat heeft dit dan te betekenen?”

Het gezin heeft heel wat bijval gekregen van landgenoten die ook vinden dat zoiets niet door de beugel kan. 

Enkele reacties: “Ik wilde alleen maar zeggen dat het me zo spijt dat je dit moest meemaken. Dit soort gedrag is helemaal not done  en wreedaardig,  ik hoop dat het onmiddellijk wordt aangepakt.” Of nog: “Ik vraag me af hoe vaak deze ober een klant heeft geschoffeerd met een gemene opmerking op de kassabon?”

Volgens Kimberly heeft de zaak een aantal trouwe klanten verloren sinds het vervelende voorval. 

Excuses

Het hoeft dan ook niet te verwonderen dat het management van Coffee Supreme contact heeft opgenomen met de onthutste familie om excuses aan te bieden. Ondertussen heeft Kimberly al samengezeten met manager Tim Norris en zijn de verontschuldigingen aanvaard. De ober verantwoordelijk voor de gemene opmerking is voorlopig op non-actief gezet terwijl het incident verder wordt onderzocht. Het management zal ook eerstdaags zijn gedrag onder de loep nemen en samen met hem bespreken. 

“Dit is echt beneden alle peil en het is iets dat we niet kunnen accepteren. We zullen er alles aan doen om dit recht te zetten”, vertrouwde de man toe aan de Nieuw-Zeelandse krant New Zealand Herald. Ondertussen raakte bekend dat het café ook de aangerekende som zal terugbetalen. Incident gesloten?

De bewuste kassabon
Facebook De bewuste kassabon



60 reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.


  • Erwin Vandriessche

    Het management heeft zich verontschuldigd, doch iedere kassa maakt een dubbel ticket: 1 voor de klant en 1 voor de afrekening van de kassa! En dat management heeft nog nooit bemerkt dat er stomme opmerkingen op die tickets verschijnen? Die opmerking moet er wel eerst ingestoken worden hé, de kassa vind die niet zelf uit! En feitelijk horen helemaal geen opmerkingen op een ticket te verschijnen!

  • Rudy Donkerwolcke

    DIT is gewoon misplaatste opmerking. Ober zou van mij mogen gaan. Indien je met uw kind niet meer mag koffie gaan drinken, dan zijn we heel verkeerd bezig. Die kinderen consumeren ook. Iedereen is kind geweest, vergeet dit niet .

  • Jean-Pierre Vega

    De ober zal dat niet zomaar voor zijn plezier erop gezet hebben, mijn kind schoon kind.

  • ann Van Damme

    Leuk is anders. Maar het zegt meer over de ober dan over het kind dat misschien wel irritant was.

  • Brecht Adams

    Mij valt vooral op hoe pokkeduur het is...