Ouders in ziekenhuis nadat ze Halloweensnoep met drugs eten

Foto ter illustratie
iStock Foto ter illustratie
In de Amerikaanse staat Oregon zijn twee ouders naar het ziekenhuis gebracht nadat ze Halloweensnoep met een laagje methamfetamine, een verslavende drug, hadden gegeten. Het koppel had het snoep opgegeten nadat hun kinderen van deur tot deur waren geweest voor trick-or-treating.

Het koppel at een zakje Sour Patch Kids van het Halloweensnoep van hun kinderen en zei achteraf ook dat de verpakking nog gesloten was. De politie verklaarde achteraf dat er niemand anders melding maakte van drugs in het Halloweensnoep, maar riep wel op om verpakkingen te controleren.

Eerder incident

Eerder deze week raakte een kind in de Amerikaanse staat Ohio ook al ernstig ziek nadat hij Halloweensnoep at. Het jongetje van vijf testte achteraf positief op methamfetamine.

Methamfetamine, ook wel bekend als crystal meth, is een sterk verslavende drug die een sterke werking heeft op het centrale zenuwstelsel.




2 reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.


  • Bastiaan Boltjes

    Ik kan niks vinden. Alleen spookverhalen en bangmakerij. Een Meth verslaafde zal nooit en te nimmer "gratis" drugs weggeven. Elk jaar zie je dit soort berichten maar er is nooit een officieel onderzoek of een politie file te vinden.

  • Tom Caers

    Gekken op deze wereld. Het loopt er vol van! We zijn verziekt tot en met.