Meisje (17) sterft nadat ze haar telefoon in vol bad laat vallen

Vanwege het risico op elektrocutie mogen stopcontacten en andere elektriciteitspunten niet te dicht in de buurt van waterpunten worden geplaatst.
Thinkstock Vanwege het risico op elektrocutie mogen stopcontacten en andere elektriciteitspunten niet te dicht in de buurt van waterpunten worden geplaatst.
In Frankrijk is een 17-jarig meisje om het leven gekomen nadat ze haar telefoon in het bad waar ze inzat liet vallen. Doordat het toestel via een verlengkabel verbonden was met een stopcontact, werd het meisje hoogstwaarschijnlijk geëlektrocuteerd.

Het drama vond dinsdagavond kort na zes uur plaats in de badkamer van het appartement waar de tiener met haar familie woonde in Outreau in het noorden van Frankrijk. 

De moeder trof haar dochter levenloos in het bad aan en belde direct de ambulance. Hulpverleners probeerden haar bij aankomst nog te reanimeren, maar alle hulp kwam te laat voor het meisje.

Versleten oplaadkabel én verlengsnoer

Volgens de Franse media zat het meisje met haar telefoon in het bad en was het toestel verbonden met een versleten oplaadkabel die bij de telefoon hoorde én een verlengsnoer die was aangesloten op een stopcontact buiten de badkamer.

Vanwege het risico op elektrocutie mogen stopcontacten en andere elektriciteitspunten niet te dicht in de buurt van waterpunten worden geplaatst. 

Autopsie

De autoriteiten gaan ervan uit dat de dood van het meisje een tragisch ongeluk was, maar hebben toch een autopsie besteld om de doodsoorzaak definitief vast te stellen.

De sociale huisvestingsmaatschappij Pas-de-Calais Habitat, laat weten dat er in juni nog een jaarlijks onderhoudsbezoek plaatsvond in het door de familie gehuurde appartement. Daarbij werden geen onregelmatigheden opgemerkt.




21 reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.


  • André Gijbels

    voor vochtige ruimtes en toestellen die verbonden zijn water ,hebben ze een gevoeliger hoofdaarlekschakelaar van 30 mA , hoofdaarlekschakelaar 500 mA of 300mA, die van 30mA zal zeer snel uitschakelen zodra er maar ook iets mis loopt met de installatie, hoe het in Frankrijk is ,weten we niet

  • Johan Apatride

    Die GSM's en smartphones zijn de verslaving en ondergang van de moderne maatschappij

  • DIRK VAN DESSEL

    SmartPhone verslaving woedt dus tot in het bad en totterdood toe ? Het is kennelijk zeer erg gesteld met een deel teenagers en hun SmartPhone verslaving op het openbaar vervoer, in de wachthokjes, op de speelplaats, op café en restaurant, op het voetpad, aan tafel tijdens het eten, op WC, in een kermisattractie en nu zelfs ook...in het bad. Ik heb noch wil er één want die verslaving is overal dagelijkse merkbaar.

  • Cyrano de Bergerac

    Je kunt beter een boek meenemen in bad. Als dat dan in het water valt, is alleen het boek dood.

  • Angelo Cabooter

    Zijn er dan nog steeds mensen die niet weten dat je GEEN smartphones of andere elektrische toestellen mag gebruiken als je in bad zit????? Ze moet toch weten dat zoiets LEVENSGEVAARLIJK is???!!!