Haar zoon lag doodziek in hospitaal en daarom stuurde Crystal berichtje naar werkgever dat ze niet kon komen werken. Het antwoord was brutaal

Facebook
“Hey Dawn, het is Crystal, ik wilde je gewoon laten weten dat mijn zoon nog altijd in leven wordt gehouden door machines. Tot hij aan de beterhand is, zal ik niet kunnen komen werken.” Dat schreef de Amerikaanse Crystal Reynolds Fisher in een berichtje naar haar werkgever nadat haar zoon Jason (18) plots doodziek was geworden, vermoedelijk door een bloedvergiftiging. Het antwoord dat ze kreeg, was niet wat ze had verwacht. En het kwam hard binnen.

De vrouw postte zaterdag screenshots van het gesprek op Facebook en daar werden ze al meer dan 70.000 keer vol afschuw gedeeld. “Mijn zoon ligt in kritieke toestand in het ziekenhuis en ik laat mijn baas 48 uur voor ik weer aan het werk moet weten dat ik niet kan komen tot het beter gaat met hem en dit is wat ze me antwoordt”, schreef ze er ontdaan bij.

Ernstig ziek

Crystal was donderdag met haar zoon Jason naar het ziekenhuis getrokken nadat hij ernstig ziek was geworden. Van daar ging het naar een ander hospitaal, waar ze in een “achtbaan van emoties” terechtkwam. Dat vertelde ze aan nieuwszender WWMT. “Ze wilden me eerst niet bij hem laten”, klinkt het. “Ik wist niet wat er aan de hand was en hoe erg mijn zoon er aan toe was. Uiteindelijk kwam er een dokter bij me en die vertelde me dat ze hem aan machines hadden moeten leggen. Ze denken dat hij een vorm van bloedvergiftiging heeft.”

Omdat het leven van haar zoon op het spel stond, besloot Crystal dat ze niet van het ziekenhuisbed van Jason zou wijken. Ze stuurde daarop een berichtje naar haar baas bij supermarktketen PS Food Mart in Albion (Michigan) dat ze voorlopig niet kon komen werken. Maar op sympathie moest ze niet rekenen. “Dit is niet hoe we de dingen hier aanpakken”, klonk het bot. “Ik aanvaard je ontslag.” (lees hieronder verder)

Daarop vroeg Crystal hoe ze het dan wél moest aanpakken: “Oké, wat is dan de procedure als mijn kind in kritieke toestand is? Ik heb niet gezegd dat ik ontslag neem. Je ontslaat me dus?”

Waarop het antwoord was: “Als je niet komt werken, betekent het dat je ontslag neemt. Er is geen enkele reden dat je niet kan komen werken en ik duld geen drama. Einde conversatie.”

Bang

Bang om haar job te verliezen, ging Crystal opnieuw in de verdediging. “Het gaat hier niet om een afspraak bij de oogarts of de tandarts, we hebben het hier over het leven van mijn zoon. Hij hangt aan een machine. Ik ga hogerop. Ik zal nooit ontslag nemen.” (lees hieronder verder)

Crystal en haar zoon Jason.
Facebook Crystal en haar zoon Jason.

Maar opnieuw liet haar baas zich niet uit het veld slaan: “En waarom precies kan je niet werken? Dit is te veel drama. Hier is het nummer van hogerop”, was de repliek.

In een wanhopige poging om het tij te keren, probeerde Crystal nog een laatste keer: “Zou jij naar het werk kunnen gaan en normaal kunnen functioneren als je kind doodziek was?”

Focus

En opnieuw was het antwoord onverbiddelijk: “Ja, ik moet nog altijd rekeningen betalen en het zou me bezighouden en mijn aandacht afleiden. We kunnen niet zomaar komen en gaan als het ons goeddunkt in deze zaak. Ik heb voor morgen en maandag al iets geregeld. Je zoon is op de beste plaats waar hij maar kan zijn. Ik heb een winkel te managen en daar ligt mijn focus.” (lees hieronder verder)

Facebook

De hele conversatie ging in geen tijd viraal op Facebook en Crystal kreeg van iedereen steun. “Doe de heks een proces aan”, “Dit is verontrustend tot de tiende macht”, “Hoe harteloos” en “Het is simpel: familie komt op de eerste plaats”, klonk het. Sommigen gaven haar zelfs juridische raad.

Het kwam ook de hoofdzetel van het bedrijf waar Crystal werkt ter ore en dat reageerde meteen. “Dit is onacceptabel. We onderzoeken de situatie en zullen maken dat dit snel en grondig opgelost wordt. We hebben al contact gehad met ons personeelslid en haar onze steun betuigd. We hebben haar ervan verzekerd dat ze zo veel tijd vrij krijgt als ze nodig heeft.” (lees hieronder verder)

Even later kwam al een tweede verklaring. “We hebben de zaak bekeken en vastgesteld dat die op een ongepaste manier werd afgehandeld. Zonder het medeleven dat we hoog in het vaandel dragen in ons bedrijf. Dat spijt ons vreselijk. De manager in kwestie werkt intussen niet meer bij PS Food Mart. We willen ook het publiek bedanken dat het zijn bezorgdheid heeft geuit.” (lees hieronder verder)

Crystal zelf verklaarde intussen dat ze graag werkt voor PS Food Mart en dat ze het bedrijf geen kwaad hart toedraagt. Ze dankt het bedrijf ook voor zijn steun.




96 reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.


  • ANN LIMBOS

    Arm Amerika .

  • Tom Desmedt

    Met alle respect, maar zaakvoerder van een bloemenwinkel, kledingszaak of bakkerij is anders dan zaakvoerder van bv een Belgacom of Bekaert. In zo'n grote bedrijven moet het contract op de letter worden gevolgd, ik spreek uit ervaring.

  • Tessa Vandermout

    Is niet de eerste carriëre-idioot en zeker niet de laatste. Gelukkig kwam het management gepast tussen.

  • Elisa deJong

    Ongelooflijk, dat hij haar niet eens sterkte wenste, laat staan de rest

  • Danielle Duym

    Sja, menselijkheid is blijkbaar niet meer in de mode en het zal er niet op beteren.