Escortebureau plaatst reclamebord voor crèche om “kwetsbare moeders te rekruteren”

Themabeeld
iStock Themabeeld
In de Britse stad Liverpool heeft een reclamebord voor een escortbureau opschudding veroorzaakt. Door zijn bizarre plaatsing voor de ingang van een kindercrèche ging de politie ervan uit dat het bedoeld was om “kwetsbare moeders te rekruteren”. De poster is ondertussen verwijderd.

Toen de uitbaters van de crèche in het Pagoda Arts Center ’s morgens op hun werk aankwamen, wisten ze niet wat ze zagen. Recht tegenover de ingang van hun zaak stond een reclametruck met zes wulpse dames die een escortebureau in de kijker zetten. “Ervaar een luxueuze service, 24 uur per dag, zeven dagen per week”, luidde de advertentie, gevolgd door zeer prominente contactgegevens. 

De uitbaters van de crèche besloten de situatie initieel te negeren. Ze gingen er vanuit dat het ging om een wel zeer ongelukkige, maar onbewuste parkeeractie van de chauffeur en dat hij snel weer zou wegrijden. Na twee weken, en een resem aan klachten van gechoqueerde ouders, belden ze uiteindelijk de politie op. Die ondernam meteen actie en sleepte het voertuig weg

“Ze proberen vrouwen te rekruteren en dat baart ons zorgen”, zegt Steve Munby, een schepen die de camionette meteen liet wegslepen. “Ze willen waarschijnlijk kwetsbare moeders inlijven die geen andere uitweg zien om hun gezin financieel te onderhouden. Dat lijkt me de enige aannemelijke reden om hier reclame te maken. Anders zou je verwachten dat ze in een drukke plek met veel potentiële klanten zouden parkeren. Dat was hier niet het geval.”




3 reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.


  • Gino Denil

    Reclame zou nergens zo maar gratis moeten kunnen. Enkel waar er een vergunning is en dan op eigen kosten. Soms met een vergoeding voor de overlast die veroorzaakt wordt. Zeker niet op de kosten van degene die er ongevraagd mee overstelpt word.

  • Guy Dupont

    Ik zie hier niets verkeerd in. Reclame moet overal kunnen.

  • Ludo Robben

    En tussen dit artikel staat dan reclame voor de "Dag van de ambachten " ...