Exclusief voor abonnees

Econoom: “Boycot raakt Mark Zuckerberg rechtstreeks in zijn portemonnee. Hij zal héél snel reageren”

Facebook-topman Mark Zuckerberg
AFP Facebook-topman Mark Zuckerberg
Facebook-topman Mark Zuckerberg staat bekend als de CEO van wie alle kritiek afglijdt als water van een eend. Maar deze keer zal hij wél reageren, en vrij snel ook. Hij moet wel want zijn hele verdienmodel staat op de helling, nu grote bedrijven als Coca-Cola en Unilever voorlopig niet meer willen adverteren op Facebook en Instagram. Dat zegt Peter Vanden Houte, hoofdeconoom bij ING.

Je hebt 12% van dit artikel gelezen




9 reacties

Alle reacties zijn welkom zolang ze voldoen aan de do's en don'ts die je hier kan terugvinden: gedragsregels. Elke dag ontvangen wij duizenden reacties, het kan enkele uren duren voor jouw reactie wordt geplaatst. Wordt jouw reactie afgekeurd dan werd er geoordeeld dat deze onze gedragsregels schendt.


  • zulma cellulite

    het komt op geen paar miljoentjes

  • An Millian

    de coca en unilever hebben door de lockdown zwaar omzet verlies,het is dan ook normaal dat er minder advertentiebudget voor handen is,de rest is fakenews ofterwijl gratis reclame want het komt wereldwijd in de mainstream media notabene de uitvinders van fakenews

  • THIERRY DENECKERE

    Gewoon iedereen die fb gebruikt er laten voor betalen alsook. Die gratis reclame verbieden

  • Dirk Peeters

    Hij heeft voor het geld zijn beste vriend een mes in de rug gestoken, dus inderdaad: voor geld doet hij alles! Ethiek en moraal moet je bij hem niet gaan zoeken.

  • Erna Eulaers

    Die bedrijven zijn idd opportunisten. Zuckerberg zou beter zeggen: nu niet meer adverteren, nooit meer adverteren. En zien wie de grootste ballen heeft!