Deze schokkende foto's maken de kloof tussen rijk en arm pijnlijk duidelijk

Publicis/Oscar Ruíz
Op sommige plaatsen in de wereld moet je maar uit je venster kijken om overdonderd te worden door de gevolgen van armoede. Deze opmerkelijke advertentiecampagne van Publicis Mexico zet dat nadrukkelijk in de verf.

Publicis Mexico sloeg voor de campagne 'Erase the difference' de handen in elkaar met fotograaf Oscar Ruíz. Zijn beelden tonen locaties in Mexico waar de villa's van de rijken oprijzen tegen de sobere huisjes van de minder begoeden. Een afgetekende lijn maakt de scheiding tussen arm en rijk pijnlijk duidelijk.

De woningen van de rijken zijn helder wit en omgeven door mooi onderhouden tuinen. Amper een armlengte verwijderd staan grijze huizen op elkaar gepakt. Is dit de wereld die we willen zien? Dat is de vraag die centraal staat in de campagne. "Deze foto is niet aangepast. Het is tijd om dat te veranderen", luidt de scherpe slogan bij elk van de beelden.

Publicis/Oscar Ruíz
Publicis/Oscar Ruíz
Publicis/Oscar Ruíz


Video