Britse prijsvechter wil 100.000 euro schadevergoeding van extreem lastige passagier

Een vliegtuig van de Britse prijsvechter Jet2.
kos Een vliegtuig van de Britse prijsvechter Jet2.
De Britse budgetluchtvaartmaatschappij Jet2 claimt 100.000 euro schade bij een passagier, die zich op een vlucht naar Turkije ernstig misdroeg. De 25-jarige vrouw ging zo tekeer dat de het toestel onder militaire begeleiding terug moest keren naar Stansted Airport.

"De vrouw vertoonde extreem agressief, beledigend en gevaarlijk gedrag", meldde de luchtvaartmaatschappij in een verklaring. Haar grillige gedrag, waaronder een poging om de vliegtuigdeuren tijdens de vlucht te openen, "was een van de ernstigste gevallen van slecht passagiersgedrag die we hebben meegemaakt", aldus Steve Heapy, de hoogste baas van Jet2.

Twee Typhoon straaljagers van de Royal Air Force werden opgeroepen om het vliegtuig terug naar de Londense luchthaven te escorteren. "Ze moet nu de consequenties van haar acties onder ogen zien en we zullen er alles aan doen om de schade van ruim 100.000 euro op haar te verhalen", aldus Heapy.

Nepkaping

Tijdens het incident dat plaatsvond tijdens een vlucht op 22 juni sprong de vrouw plots op uit haar stoel en rende ze vervolgens luid schreeuwend richting cockpit. Ze deed alsof ze het toestel wilde kapen en riep heel hard dat iedereen zou gaan sterven, waarna grote paniek uitbrak onder de passagiers.  Uiteindelijk moest de vlucht onder begeleiding van twee straaljagers terugkeren naar Stansted Airport. 




7 reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.


  • Jef Pauwels

    Wat kunnen die 2 straaljagers in godsnaam uitrichten door een hysterische vrouw in een passagiersvliegtuig? Gewoon een spuitje geven en na een kwartier slaapt ze als een roosje. Probleem opgelost.

  • Kris Van den Driessche

    Konden een paar mannen haar niet in bedwang houden?

  • Rydams Eengelbert

    Rydams Engelbert. Vliegtuigen zo ontwerpen om lastige passagiers te verwijderen met parachute.

  • Freddy Van Der Cruyssen

    Al die klojo’s laten opdraaien voor alle kosten, en op zwarte lijst, zijn bedreiging voor passagiers en cabine personeel en veroorzaken soms trauma’s bij de mede passagiers, en agressie tegenover cabine personeel

  • raf janssens

    goeie actie en die 100.000 is nog niet de prijs van wat het allemaal gekost heeft .want die thypoons die kosten een pak geld per seconde om die in de lucht te houden .maar wat krijgen de rest van de passagiers als compensatie