Bewoners verwarmen huis met barbecue: 11 mensen onwel door CO-vergiftiging

Getty Images/iStockphoto
Elf mensen zijn in het Duitse Mönchengladbach onwel geraakt nadat er binnenshuis een houtskoolbarbecue was aangestoken. De bewoners wilden met de barbecue het huis verwarmen omdat de kachel het niet deed.

's Nachts kwam er koolmonoxide vrij. Een vrouw werd net op tijd wakker. Ze was misselijk, maar was wel in staat de anderen wakker te maken.
Van de elf mensen, onder wie kinderen, raakten er twee lichtgewond en negen ernstig gewond. ,,Van de negen ernstig gewonden vertoonden er twee extreme symptomen", meldde brandweercommandant Andreas Schillers. Deze twee werden door reddingshelikopters naar Duisburg en Aken gevlogen, waar ze in drukkamers werden geplaatst.

“De mensen hadden het geluk dat één van hen wakker werd en onmiddellijk iedereen wakker maakte en de brandweer alarmeerde. Als dat niet was gebeurd, hadden we elf doden in huis gehad", zegt Schillers. 




13 reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.


  • goethals michel goethals

    Met veel dank aan de groenen....................dat komt binnenkort meer zeker

  • Gino Denil

    Een moderne comfortabele huurwoning die aan alle regels beantwoordt tegen een sociaal prijsje?

  • Christiane De Kerpel

    11 mensen in 1 huis...? én bbq'en...is al vaker gebeurd...maar meestal niet bij "inlanders", voorzichtig uitgedrukt...

  • Judith Velghe

    11 mensen in één huis... aangespoelde duitsers die leven alsof ze nog in de broesse zijn.

  • Désiré Van Nieuwenhuyzen

    Elf mensen en één kachel in heel het huis ? Ik kan me niet voorstellen dat dit Duitsers zijn.