Aangebrand eten redt diabeet het leven

Screenshot YouTube/Stadt Krefeld
Aangebrand eten en een brandmelder hebben een diabeet uit Krefeld waarschijnlijk het leven gered, meldt de brandweer in die Duitse stad vandaag.

De man kreeg gisteravond tijdens het koken waarschijnlijk een hypo, een sterke daling van de bloedsuiker, waardoor hij zijn bewustzijn verloor. De buren werden gealarmeerd door de brandmelder en belden de brandweer. Die trof de man bewusteloos aan en regelden meteen een ambulance naar het ziekenhuis.

“Als de buren ons niet gealarmeerd hadden dan was hij waarschijnlijk aan een suikertekort gestorven'', zegt de brandweer in Krefeld (Noordrijn-Westfalen), zo'n uurtje rijden van Maaseik. Door de snelle interventie was er geen brandschade; de woning moest alleen worden gelucht.




1 reactie

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.


  • Serge Surmont

    Goed van de buren. Altijd tof dat je op iemand kan rekenen.