“Welk coronavirus?” Toerist toont hoe gasten in coronahotel op Tenerife genieten van zon en gratis schuimwijn

Gasten tafelen in het restaurant en zonnebaden in het in quarantaine geplaatste hotel op Tenerife.
Instagram/Stephanie Hannay Gasten tafelen in het restaurant en zonnebaden in het in quarantaine geplaatste hotel op Tenerife.
Zowat duizend gasten, onder wie 118 Belgen, zitten de komende twee weken in quarantaine in het H10 Costa Adeje Palaca Hotel op Tenerife. En hoewel minstens vier hotelgasten besmet zijn met het coronavirus, lijken de andere gasten zich weinig zorgen te maken. Ze genieten van de zon en krijgen gratis schuimwijn aangeboden.
Je cookie instellingen zorgen ervoor dat deze inhoud niet getoond wordt.
Pas je cookie instellingen hier aan.

De Britse Stephanie Hannay, die met haar dochter in het getroffen hotel op Tenerife verblijft, deelde op Instagram beelden van de andere hotelgasten. Op deze foto’s is te zien hoe ze zonnebaden, met mondmaskers aanschuiven aan het buffet en gezellig tafelen. Van ongerustheid lijkt niet meteen sprake.

Gasten genieten van de zon in het door het coronavirus getroffen hotel op Tenerife.
Instagram/Stephanie Hannay Gasten genieten van de zon in het door het coronavirus getroffen hotel op Tenerife.

“Welk coronavirus?” vraagt Hannay zich af. “Waarom zou je in een kamer willen zitten vol mensen die je mogelijk kunnen besmetten? Als de gasten niet in hun kamer willen blijven, moet je ze dan maar dronken voeren en hopen op het beste?” klinkt het nog.

Gasten krijgen gratis schuimwijn aangeboden.
Instagram/Stephanie Hannay Gasten krijgen gratis schuimwijn aangeboden.

Contrast met getuigenissen

Hoewel het er op de beelden gemoedelijk aan toe gaat, hebben verschillende gasten al laten weten zo snel mogelijk te willen vertrekken. “Mensen denken dat we van een verlengde vakantie genieten”, vertelt toeriste Hannah Green aan Britse media. “Maar ik kan niet wachten om te vertrekken.”

Ook Vlaamse hotelgasten zien het veel minder rooskleurig in dan de beelden doen vermoeden. Voor de familie De Cauwer uit Buizingen draaide een leuke vakantie uit op een nachtmerrie. “Aan de receptie kan niemand wat zinnigs vertellen”, zegt vader Tim (39). “Het hotelmanagement weet zelf niet wat er moet gebeuren. Het gebrek aan informatie wordt stilaan een frustratie.”

LEES OOK:

Reis annuleren wegens coronavirus? Geen terugbetaling. Alle vragen over de impact van het virus op uw vakantieplannen

24 vragen over corona beantwoord: lopen zwangere vrouwen meer risico? Kan het virus nog gevaarlijker worden en mag ik straks nog op vakantie?

Breekt coronavirus straks bij ons uit? En zal het vanzelf weer verdwijnen? Experts geven uitleg

Gasten schuiven met mondmaskers aan aan het buffet.
Instagram/Stephanie Hannay Gasten schuiven met mondmaskers aan aan het buffet.



4 reacties

Alle reacties zijn welkom zolang ze voldoen aan de do's en don'ts die je hier kan terugvinden: gedragsregels. Elke dag ontvangen wij duizenden reacties, het kan enkele uren duren voor jouw reactie wordt geplaatst. Wordt jouw reactie afgekeurd dan werd er geoordeeld dat deze onze gedragsregels schendt.


  • Evi van Winkel

    Groot gelijk allemaal zou er ook van genieten moest ik daar zijn

  • Kelly Verlinden

    Wat moeten ze anders doen? Maak er het beste van.

  • Maarten Nijs

    Goed gezegd Ronny, ik moet in de sneeuw en de kou werken, zij mogen nog 2 weken zonnebaden aan t zwembad met gratis schuimwijn. Zo slecht zal het wel niet zijn.

  • Ronny Cuypers

    Hoezo gebrek aan informatie? Ze moeten gewoon twee weken daar blijven. Dat is de nuttige informatie. de rest is bijkomend gepamper. Maar er zullen altijd mensen zijn die over vanalles en nog wat moeten kunnen klagen.