Exclusief voor abonnees

Weer meer doden op onze wegen: “Hoog tijd voor onderzoek naar impact SUV’s”

Afgelopen vrijdag kwam een 18-jarige jonge vrouw om het leven in Kortemark na een aanrijding door een pick-up.
Mathias Mariën Afgelopen vrijdag kwam een 18-jarige jonge vrouw om het leven in Kortemark na een aanrijding door een pick-up.
Het aantal doden in het verkeer stijgt opnieuw, nadat verkeersinstituut VIAS zeven jaar op rij een daling kon noteren. “Opmerkelijk, want het totaal aantal ongevallen gaat verder naar omlaag. Vele westerse landen zien bovendien die dramatische knik in de statistieken”, zegt prof Dirk Lauwers. “Hoog tijd voor grondig onderzoek naar de gevolgen van de opkomst van SUV’s en pick-ups”.

Je hebt 11% van dit artikel gelezen

Dit artikel is exclusief
voor abonnees.

Word ook abonnee en lees onbeperkt alle artikels. Meer dan 200.000 mensen gingen je voor.

Kies hier je voordeelperiode:




77 reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.


  • rolle DeMuyl

    en van waar kommen de verkeersdoden , onlangs discussie gehad met een fietser met de vraag waar hij zijn verkeersregels had geleerd en zijn antwoord was dat de verkeersborden alleen voor auto's zijn dus ??????

  • Philippe Deckers

    Grote suvs inschrijven als lichte vrachtwagen moet verboden worden.

  • rolle DeMuyl

    Tony Van der Heyden ik moet ook meermaals met aanhangwagen op de baan en allerlei werk in de weide doen met mijn 4x4 of denk je dat alleen btw plichtige dieren hebben die moeten eten en verzorgt worden

  • William Van den Berghe

    Pick - ups en SUV's zijn een gevaar ? Begin eens met alle BMW voertuigen te verbieden. Bekijk eens alle ongevallen van de laatste jaren en zie hoe dikwijls er een BMW in betrokken is. Zijn het de voertuigen of de chauffeurs die het probleem zijn ?

  • Ghislain Maertens

    De problemen zijn begonnen toe minister Dehaene het uit vond dat de fietsers met 2 naast elkaar mochten rijden maar er niemand het juist begrepen had en dat je het verkeer niet mocht hinderen enkel als de weg vrij was