Waalse openbaar vervoermaatschappij TEC hervormt en moet alle bussen opnieuw inschrijven: kostprijs van 100.000 euro

BELGA
Alle nummerplaten van de 1.770 bussen van de Waalse openbaarvervoermaatschappij TEC moeten veranderd worden, alsook die van alle andere voertuigen gebruikt door het personeel. In totaal gaat het om 2.200 voertuigen, zo meldt Sudpresse.

De voertuigen moeten opnieuw ingeschreven worden door een hervorming van de groep TEC, waarvan de verschillende ondernemingen gehergroepeerd zijn. De operatie heeft een prijskaartje van zowat 100.000 euro.
Daarnaast moeten de bussen ook opnieuw door de technische controle, net als elk ander voertuig dat van eigenaar verandert. Op dat vlak zou er volgens een woordvoerder van de TEC geen impact zijn, aangezien de voertuigen sowieso vaker gekeurd moeten worden dan een gewone personenwagen.




15 reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.


  • Marie Claire Vanhoucke

    Als men het land splitst komt het op hetzelfde neer en gaat het nog meer geld kosten en niet alleen met TEC. Eens goed dat dit gebeurd dan weet men wat er ons te wachten staat, sommigen gaan het vergelijken niet zien, ik wel, ik denk altijd verder.

  • Jean-Pierre Vercruysse

    Is dat nu nodig??? Meer dan 100.000 € te verkwisten... plus de andere kosten... om met dezelfde bussen te rijden! "Wanneer de bureaucratie hoogtij viert!!!!"

  • Gino Denil

    Het BNP is de totale toegevoegde waarde van alle goederen en diensten die in een bepaalde periode (meestal een jaar) door een bepaald land wordt geproduceerd, Dan Midden. Belastingen zijn geen goederen of diensten en zijn geen toegevoegde waarde. Anders zou meer dan de helft van ons BNP gewoon uit belastingen bestaan.

  • Gilles Standaert

    Wat voor hervorming bij het TEC veroorzaakt de herinschrijving van hun voertuigen? Waarom kan dit niet uitgelegd worden? Is het TEC plots een andere ondernemingsvorm geworden, zodat technisch gezien de bussen een nieuwe eigenaar hebben?

  • Jef Heffens

    Reorganisatie moet af en toe gebeuren om een bedrijf aan te passen aan nieuwe situaties en nieuwe noden en dat kost nu eenmaal geld.