Vooral openbaar vervoer voelt succes van elektrische deelstep in Brussel

Elektrische deelsteps duiken steeds vaker op in het Brusselse straatbeeld.
Hollandse Hoogte / Peter Hilz Elektrische deelsteps duiken steeds vaker op in het Brusselse straatbeeld.
Wie in Brussel met een elektrische deelsteps rijdt, gebruikt die overwegend in de plaats van het openbaar vervoer. Dat blijkt uit een bevraging van Brussel Mobiliteit, waarover De Standaard en Le Soir berichten. Brussel Mobiliteit is overtuigd dat de elektrische (deel)step een permanent verplaatsings­middel zal blijven, ook na de hype.

Van de 1.181 stepgebruikers die antwoorden indienden, zegt 44 procent van de eigenaars van een step dat een rit op de step soms een autorit vervangt. Bij gebruikers van de deelsteps is dat bij een op de vier het geval. Zij gebruiken de step overwegend in de plaats van open­baar vervoer (72 procent) of een wandeling (45 procent).

De gemiddelde rit op een step blijft met een duur van tien minuten vrij kort. De stepgebruiker is gemiddeld 33 jaar oud en heeft in 75 procent van de gevallen een ­diploma hoger onderwijs op zak. Dubbel zo vaak gaat het om mannen dan om vrouwen. 




12 reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.


  • guido vermeyen

    Hoe daar niet meer accidenten meer gebeuren....ze scheuren daar door de straten aan 35 / uur...

  • Jan Rodrigus

    vanderschoten, als jij graag een helm opzet, zet er dan één op, en al diegene die het niet doen, is hun eigen keuze, hoe meer doden hoe beter in deze overbevolkte wereld

  • Claudia Rosseel

    Geen wachttijd op tram of bus en geen 20 overstappen nodig om je doel te bereiken.

  • Henri Dederen

    Met de intrede van de herfst zullen de steps wel minder aantrekkelijk worden. Al bij al is het natuurlijk de zoveelste rage die mi snel zal afnemen omdat het geen comfortabel en veilig vervoermiddel is en de regelgeving hier omtrent nog niet volledig uitgewerkt is.

  • Erwin Vandriessche

    Het voordeel van zo'n step is dat hij niet staakt en op tijd komt als hij beschikbaar si met een volle batterij! Moest in iedere grote stad massaal aanwezig zijn, minder lijnbussen of trams is ook goed voor het milieu!