Vernietigende Facebookpost over wellnesszaak in Kortemark haalt miljoen views: uitbaters dienen klacht in wegens laster

.
Facebook/Jelle Houwen .
Een post op Facebook met ronduit vernietigende commentaar voor een wellnesszaak in Kortemark is meer dan een miljoen keer bekeken. Een koppel uit Zwevegem zette het bericht afgelopen weekend online, voorzien van enkele foto’s die niets aan de verbeelding overlieten. De uitbaters hebben een klacht ingediend tegen het koppel wegens laster en eerroof. De klanten hebben de video inmiddels offline gehaald.

“Dit is onze eerste en laatste keer in wellness Bella Vista”, zeggen S.V. en E.H. “We betaalden 199 euro voor een drie uur durende sessie maar vertrokken veel vroeger omdat het er zo vuil was. Zeker de stoomcabine was echt walgelijk: er hing een bruinzwart goedje, dat gewoon schimmel was. We vroegen de eigenaar om een compensatie maar die lachte ons vierkant uit.” 

Uitbater Marnik Vanlerberghe liet ons zelf de stoomcabine zien, die ziet er helemaal anders uit dan in het Facebookbericht van de klanten.
Jelle Houwen Uitbater Marnik Vanlerberghe liet ons zelf de stoomcabine zien, die ziet er helemaal anders uit dan in het Facebookbericht van de klanten.

We gingen onverwachts zelf een kijkje nemen in Bella Vista en hoorden een heel ander verhaal. “Dit zijn pertinente leugens”, zegt uitbater Marnik Vanlerberghe (49). “Die mensen hebben vooreerst hun sessie van 3 uur uitgedaan. Pas achteraf kwamen ze klagen. Mijn zoon ging een kijkje nemen maar alles zag er normaal uit. Ook bij het koppel dat voor hen had geboekt was alles in orde. Vreemd toch? Ofwel zijn het getrukeerde foto’s ofwel is er iets anders aan de hand. In ieder geval wil ik dat al mijn klanten tevreden zijn en bood ik hen bij een volgend bezoek een compensatie aan. Hun reactie? ‘Wij willen al ons geld terug of we maken uw zaak kapot op sociale media.’ En dat hebben ze dus ook gedaan. Wij zijn hier letterlijk ziek van. Dit zijn pertinente leugens waar we amper iets tegen kunnen beginnen. Het regende dit weekend annuleringen. We hebben alle klanten wel opgebeld en óns verhaal gedaan. Gelukkig wil haast iedereen dan toch nog komen. We dienden wel klacht in wegens laster en eerroof.” 

Ook tijdens het onverwachte bezoek hoorden we van klanten alleen maar positieve geluiden. Ook de politie en de burgemeester bevestigen dat ze nooit eerder klachten kregen over de wellnesszaak, die al 9 jaar open is. De Facebookpost werd 1.300.000 keer bekeken en 3.500 keer gedeeld, maar is intussen offline gehaald.

Het bewuste Facebookbericht is intussen al 1,3 miljoen keer bekeken.
Facebook Het bewuste Facebookbericht is intussen al 1,3 miljoen keer bekeken.



197 reacties

Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie
Door het plaatsten van een reactie, ga je akkoord met de gedragsregels


  • Peggy Cornelis

    Dan nog proper ziet het er mij niet uit tegels zijn precies aangetast door vuil , overal verschillend en met plekken. Stel me hier toch vragen bij

  • Benny Vandervelde

    Ben ik nu den enigste die ziet dat de buitenkant van de cabine bij uitbater zwart is en bij de klanten wit? Of heeft hij vlug een nieuwe zwarte wand er voor geplaatst?

  • Roy Cooks

    Ieder zijn normen, maar proper is volgens mij toch anders...

  • Peter Morris

    De manier waarop de eigenaar daar zit... lijkt wel alsof hij de ergste plek wil verbergen... zit daar als edn kind dat iets achter zijn lichaam verbergt dat de ouders niet mogen zien.

  • Xander Goudeseune

    De pers kwam onverwachts op bezoek? Lol yeah right..