Verkeerscamera's aan Leopold II-tunnel al drie jaar inactief: burgemeester Koekelberg kant zich tegen trajectcontrole

De inrit van de Leopold II-tunnel . Inzet: Philippe Pivin (MR), burgemeester van Koekelberg.
photo_news - belga De inrit van de Leopold II-tunnel . Inzet: Philippe Pivin (MR), burgemeester van Koekelberg.
De drie jaar geleden geplaatste snelheidscamera's aan de Brusselse Leopold II-tunnel hebben nog nooit gewerkt. Dat is niet te wijten aan technische problemen, maar aan burgemeester van Koekelberg Philippe Pivin (MR), meldt de VRT-nieuwsdienst. Hij is gekant tegen trajectcontrole in de tunnel die onder meer door zijn gemeente loopt.

De 2.534 meter lange Leopold II-tunnel wordt momenteel gerenoveerd. Brussel Mobiliteit bevestigt het nieuws. De overheidsdienst wil na de werkzaamheden de camera's opnieuw plaatsen en hoopt vanaf dan de trajectcontrole te kunnen starten. In de tunnel geldt een snelheidslimiet van 50 km per uur.




38 reacties

Alle reacties zijn welkom zolang ze voldoen aan de do's en don'ts die je hier kan terugvinden: gedragsregels. Elke dag ontvangen wij duizenden reacties, het kan enkele uren duren voor jouw reactie wordt geplaatst. Wordt jouw reactie afgekeurd dan werd er geoordeeld dat deze onze gedragsregels schendt.


  • Patrice Haemers

    Chapeau voor deze Burgemeester.

  • Dan Midden

    in deze tunnel sta je ofwel stil tgv files, ofwel kan je er veilig tegen 90/u rijden. 50/u is eerder automobilisten pesten dan wel iets doen voor veiligheid

  • William Van Den Berghe

    Hij heeft gelijk en gaat voor een vlotte verkeersdoorstroming ipv het verkeer te stremmen en de files nog langer te maken. En daarbij ,het is toch zuiver geldklopperij.

  • jan piedfort

    Als deze tunnel door verschillende gemeenten loopt is dit dan geen gewestweg? Wat heeft een burgemeester daar dan in de pap te brokken

  • Gerry Cle

    Is deze burgemeester gek? Iedereen weet dat bij een ongeval in een tunnel het verkeer op de ring voor een hele dag stilligt. De kans op een ongeval bij een snelheid van 50km/u is beduidend lager dan bij 70 of 90km/u. Bovendien ontstaan er sneller files bij hoge dan bij lage snelheid. Hoe trager men rijdt hoe korter de tussenafstand en hoe meer auto's er kunnen rijden. Door allen in druk verkeer trager te rijden zal men met zijn allen sneller ter bestemming zijn.