Telenet-abonnees dragen per ongeluk maar 1 euro bij voor Pia (maar dat wordt gecorrigeerd)

Telenet
Bijna een half miljoen mensen stuurden in de loop van de namiddag een sms voor baby Pia, waardoor de kaap van 1 miljoen euro in zicht kwam. Of toch niet, want enkele Telenet-gebruikers lieten onze redactie weten dat slechts 1 euro van hun rekening was gegaan toen ze de sms hadden gestuurd. 

“Dat komt omdat we vanmorgen in snelheid zijn genomen en niet op de hoogte waren van deze actie. Het standaard-bedrag voor een sms voor het goede doel is 1 euro en in dit geval hadden de ouders besloten om daar 2 euro van te maken. Wij zijn dat vergeten aan te passen, maar sinds 14 uur is dat probleem opgelost”, zegt woordvoerster Isabelle Geeraerts. “Wie al had ge-sms’t hoeft niet te panikeren: wij gaan het correcte bedrag van 2 euro afhouden en de abonnees zullen die aftrek weldra ook in hun app zien verschijnen.”




5 reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.


  • Joan Lute

    Telenet, het meest onbetrouwbare bedrijf van België. Mijn ouders zijn hoogbejaard en verhuizen naar een serviceflat waar ze tv hebben via het rusthuis. Mijn vader is een voetballiefhebber en heeft altijd een sportabonnement op.Telenet gehad. Nu is het een kwestie van gewoon een decoder te wíllen activeren als toeslag maar Telenet ligt dwars terwijl dit technisch perfect mogelijk moet zijn.

  • Patrick Verbelen

    Daar zijn ze goed in, in het afhouden van bedragen.

  • Bjorn Taelman

    Telenet ik kan dat goed begrijpen wat normaal is voor de mensen te beschermen. Maar als grote telecomoperator kunnen jullie ook een bijdrage doen waar ieder mens blij van wordt.

  • Petra Segers

    Correcter had geweest. "Telenet draagt graag zijn steentje bij door telkens zelf het tekort van 1€ bij te passen." Een gemiste kans van de marketingafdeling om het bedrijf positief in de kijker te zetten.

  • Dennis Andersen

    En de klanten die dat gemerkt hebben en daardoor een tweede sms gestuurd hebben, die gaan nu dubbel betaald hebben. Niet dat men zal sterven van 2€ extra, maar correct lossen ze het weer niet op.