Ga naar de mobiele website
^ Top

Telenet aan het werk in Zonhoven: twee dagen lang geen tv, internet en telefonie

BELGA
Werkgeversorganisatie Unizo Limburg is verontwaardigd over de aanpak en de communicatie van Telenet bij de werkzaamheden op 25 en 26 april in Zonhoven. Tijdens die dagen zijn de kabeldiensten (internet, tv en vaste telefonie) niet beschikbaar tussen half acht 's ochtends en zes uur 's avonds. Volgens woordvoerster van Telenet, Isabelle Geeraerts, is het bedrijf echter heel duidelijk in zijn communicatie.

"De wijze waarop Telenet deze werken aankondigt en plant zorgen toch wel voor een grote verontwaardiging bij onze Zonhovense ondernemers", zegt Bart Lodewyckx, gedelegeerd bestuurder Unizo Limburg. Volgens Unizo Zonhoven is het ongehoord dat een modern bedrijf gedurende twee dagen geen internetverbinding heeft. "Communicatie met klanten en leveranciers wordt hiermee onmogelijk gemaakt, maar ook de interne communicatie tussen de medewerkers in een bedrijf wordt ernstig bemoeilijkt", aldus plaatselijk Unizo-voorzitter John Donders. "Wij betreuren ook dat de communicatie met Telenet onpersoonlijk en vooral eenzijdig verloopt, wij ontvangen een mail en hebben individueel geen wederwoord."

Telenet-woordvoerster, Isabelle Geeraerts, stelt dat zakelijke klanten bij zulke grote werkzaamheden minimum acht weken voor de aanvang van de werken een brief ontvangen met informatie en tips om de nodige back-ups door te voeren. "Veertien kalenderdagen op voorhand ontvangen ze nog een herinnering en enkele dagen voor de aanvang van de werken stuurt Telenet alle klanten nog een mail of sms ter herinnering", aldus Geeraerts.

Unizo Limburg vraagt zich af waarom de werkzaamheden tijdens de kantooruren moeten plaatsvinden. "Een deel van ons netwerk ligt tegen de gevels van huizen aan", verklaart Geeraerts. "Na tien uur 's avonds mogen we geen ladders tegen gevels zetten om avond- en nachtrust niet te verstoren. Daarbovenop zijn avond, vroege nachturen en het weekend piekmomenten voor residentiële klanten op ons netwerk."

Als alternatief stelt Telenet voor om als bedrijf een mobiele betaalterminal te huren om zo via het 4G-netwerk verder te werken. Unizo vindt dat een te hoge kost. "In dergelijke noodsituatie zou het van een grotere klantvriendelijkheid getuigen om deze producten en diensten gratis ter beschikking te stellen", besluit Lodewyckx.

Meer over



12 reacties

Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie
Door het plaatsten van een reactie, ga je akkoord met de gedragsregels


  • dirk van melle

    beetje boos op telenet! betaal voor whop, bel voor een probleem+vraag..en blijven maar altijd doordrammen over Wigo...hoe "goedkoop" het wel is enz...enz...Hun app "triiing" is een ramp..al verschillende keren gemeld...maar geen update..is alsof je naar Mars belt...verschrikkelijke vertraging..ze doen er niks aan!

  • Nancy .

    Wij hebben Telenet buiten gesmeten en over gegaan naar Proximus. Als er grote problemen zijn komen ze direct tegemoet met korting. Geen klagen van.

  • luc de bie

    Sowieso zou dit moeten gecompenserd moeten worden bij treinen vertraging en in de vliegsector wel telenet gaat zwaar in de fout 2 dagen van de factuur is een normale compensatie

  • Sven Goderis

    compensatie eisen voor de 2 dagen betaalde abbonement zonder service

  • Franco Sechi

    Ach deze week hebben ze ook hier gewerkt en ze kondigden zelfs drie dagen aan. We hebben juist drie uur zonder gezeten... Mensen moeten niet klagen. Het netwerk moet onderhouden worden om bij te blijven. Anders klagen ze straks weer dat we een verouderde infrastructuur hebben...

Meld een bug