Problemen bij Argenta eindelijk achter de rug, getroffen klanten krijgen vergoeding

Marc Lauwers, CEO van Argenta.
Photo News Marc Lauwers, CEO van Argenta.
De technische problemen bij Argenta zijn eindelijk van de baan. Alles zou opnieuw normaal moeten werken, zegt de woordvoerster van de bank. 

Sinds 12.30 uur werd ook het internetbankieren weer mogelijk gemaakt. Alle kanalen zijn momenteel open en er is geen sprake meer van capaciteitsproblemen. "We hebben vandaag alles zeer geleidelijk opgestart", aldus de woordvoerster. "De klanten ondervinden geen hinder meer." Ook tijdens piekmomenten deze namiddag kon het systeem de belasting aan.

De bank denkt nu na over een "geste" naar al zijn klanten. Wat dat wordt, is nog niet duidelijk. Voor klanten die een aantoonbaar financieel verlies hebben geleden, is hoe dan ook een vergoeding voorzien.

Al sinds het paasweekend waren heel wat diensten van de bank niet beschikbaar nadat een technische update van het platform fout gelopen was. In een mail aan de klanten liet CEO Marc Lauwers gisterenavond weten dat de systemen nog niet stabiel konden functioneren.

Vannacht hebben 120 informatici doorgewerkt aan een oplossing voor die problemen. "Wij hebben deze nacht drie belangrijke interventies gedaan", legt CEO Marc Lauwers uit. Daardoor kon vanochtend om 5 uur de app opnieuw opgestart worden.




81 reacties

Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie
Door het plaatsten van een reactie, ga je akkoord met de gedragsregels


  • Marcel Bontinck

    Ik heb een week Argenta niet gebruikt en gewoon alles via rekening van mijn vrouw bij andere bank gedaan dus geen enkel probleem.Een goede raad aan al die klagers,ga weg bij Argenta en ga naar een grootbank zoals Belfius of Bpost dat is ook gratis.Argenta kan dan verder met de goede klanten en zal daar geen euro minder door verdienen.

  • Jan Pauwels

    @marie claimen : met alle respect, maar wie print hedentendage nog uittreksels? Om in de kast te gooien en na 5 jaar te verbranden? Daarvoor mogen ze kosten aanrekenen. Ten andere : schadevergoeding? Voor mij hoeft het niet zolang alles gratis blijft. En.. slechte reclame is ook reclame, niet?

  • Bernardo Conradi

    Wel, klagers, ga dan naar Fortis, waar ze je stropen, of naar Belfius, dan kan je de familie Dehaene nog wat rijker maken, of KBC.

  • Eddy Utens

    Na een volledige week zonder nieuws over mijn centen deze middag eindelijk weer contact met die paar euro 's die op de rekening staan en wat blijkt, wedde op tijd gestort, huishuur correct betaald, heel de tijd heb ik kunnen blijven betalen met de kaart, er is ėėn ding, de €4000 van mijn belegging in Argenta zie ik niet staan, maar ben niet ongerust, voor een bank die alles gratis aanbied hoor je mij niet klagen.

  • RENE LENAERTS

    En een C4 voor de IT specialisten die dat gepresteerd hebben.