Parking C aan Heizelvlakte wordt tijdelijke Park & Ride tijdens werken aan Leopold II-tunnel

Parking C aan de Heizel staat meestal zo goed als leeg.
Photo News Parking C aan de Heizel staat meestal zo goed als leeg.
Nu de plannen voor het Eurostadion op Parking C aan de Heizel definitief van de baan zijn, zal de grote betonvlakte minstens deze zomer ingezet worden als een Park & Ride-zone. Pendelaars zullen er hun wagen kunnen achterlaten en overstappen op het openbaar vervoer, schrijft La Dernière Heure. De maatregel moet de verwachte problemen door de sluiting van de Leopold II-tunnel helpen opvangen.

De grote parking naast het Heizelcomplex wordt af en toe gebruikt bij evenementen, maar staat meestal gewoon leeg. Het Brussels Gewest heeft nu een akkoord met de stad Brussel, die eigenaar is van het terrein op het grondgebied van de gemeente Grimbergen, om er tijdens de zomervakantie een overstapparking voor pendelaars van te maken.

"We zijn nog aan het bekijken wie de parking moet uitbaten en we willen ook een pendelbusje inleggen naar het dichtbij liggende metrostation Koning Boudewijn", zegt een woordvoerder van Brussels minister van Mobiliteit Pascal Smet (sp.a) aan de VRT. "De bedoeling is dat de overstapparking op 2 juli opengaat."

Deze zomer gaat de Leopold II-tunnel, een belangrijke ader voor het verkeer uit het westen, dicht voor renovatiewerken, waar mogelijk zware verkeershinder met zich mee zal brengen.

Of Parking C ook na de zomer een overstapparking blijft, is nog niet duidelijk. 

BELGA



4 reacties

Alle reacties zijn welkom zolang ze voldoen aan de do's en don'ts die je hier kan terugvinden: gedragsregels. Elke dag ontvangen wij duizenden reacties, het kan enkele uren duren voor jouw reactie wordt geplaatst. Wordt jouw reactie afgekeurd dan werd er geoordeeld dat deze onze gedragsregels schendt.


  • Stefanie van Dijk

    Maar waarschijnlijk dus enkel een tijdelijke oplossing voor tijdens de werken, waarom niet meteen goed aanpakken en er een definitieve park&ride van maken? Het gegeven is zeker te succesvol gebleken in omringende landen om hier in België toegepast te kunnen worden, en maar klagen over verkeersdruk in de steden ...

  • cor vermonden

    Dat zijn de trukken van luie charel om volgend of binnen twee jaar toch te kunnen gaan bouwen.

  • Daniël Gyssens

    Prachtig !een betere beslissing kon niet .

  • jean petermans

    Ons landje kennende , zal die toelating wel kunnen aanslepen totdat de Leopold 2 terug open is.